اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد

انجام 10 توافق اولیه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: بالغ بر 10 توافق اولیه با سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته که مقرر شده مراحل بعدی و نهایی مذاکرات در این منطقه انجام شود.

انجام 10 توافق اولیه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید حاج رحیمی ظهر امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران از 100 فرصت سرمایه‌گذاری این منطقه در نخستین نمایشگاه توانمندی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، اظهار کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تجاری، صنعتی، گردشگری، ترانزیت و حمل و نقل با بیشترین استقبال از طرف سرمایه‌گذاران مواجه شد.

وی ادامه داد: در این راستا بالغ بر 10 توافق اولیه با سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به حضور در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته که مقرر شده تا مراحل بعدی و نهایی مذاکرات در این منطقه انجام شود.

این مسئول، به برگزاری جلسات مذاکره با مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه نمایشگاه مذکور اشاره کرد و افزود: گفت‌وگو با سفرای کشورهای آسیایی و آفریقایی و مدیران و مشاوران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور از دیگر اقدام‌های انجام شده این سازمان در نخستین نمایشگاه توانمندی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور معرفی ظرفیت‌ها، مزایا و معافیت‌های منطقه آزاد انزلی و جذب سرمایه‌گذار بوده است.

وی، درباره بسته‌های تبلیغاتی اطلاع‌رسانی عرضه شده در نمایشگاه مذکور خاطرنشان کرد: لوح فشرده چند رسانه‌ای چهار زبانه مشتمل بر قانون و مقررات مناطق آزاد، قوانین ثبت شرکت‌ها، فرصت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تولیدی شرکت‌های خارجی و داخلی به همراه بروشورهای معرفی توانمندی‌ها، مزایا و جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در محدوده این منطقه، نقشه و کتاب گردشگری گیلان، کتاب گردشگری منطقه آزاد انزلی از جمله مهم‌ترین بسته‌های تبلیغاتی اطلاع‌رسانی ارائه شده در نمایشگاه بوده است.

رحیمی، با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی در بخش‌های تولیدی، خدماتی، گردشگری و حمل و نقل در منطقه آزاد انزلی علاوه بر عرضه توانمندی‌های خود به مذاکره با فعالان بخش خصوصی دیگر مناطق پرداختند، یادآور شد: به منظور پشتیبانی بیشتر از صنایع دستی استان و محدوده منطقه آزاد دو شرکت تولیدکننده صنایع دستی، محصولات خود را در نمایشگاه مذکور به نمایش عموم گذاشتند.

وی، با اشاره به ارزیابی از نخستین نمایشگاه توانمندی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‌های مناطق آزاد و ویژه در پایتخت کشور بیانگر تثبیت جایگاه آنها در نظام مدیریتی کلان کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه جذب سرمایه‌گذار است.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی، وجود معافیت‌ها و قوانین حمایتی، مزایای سرمایه‌گذاری، نبود بروکراسی و مزایایی مانند موقعیت راهبردی مناطق آزاد ایران را از جمله مهم‌ترین ظرفیت‌های مناطق آزاد کشور نامید و تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی با دارا بودن مزیت‌هایی مانند نزدیک‌ترین منطقه به پایتخت کشور و بازارهای تولیدی‌ و مصرفی داخلی و بین‌المللی و قرار داشتن در مسیر ترانزیت بین‌المللی نوستراک از جاذبه‌های مضاعفی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول