اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ایجاد اشتغال در روستاها

تعاونی‌های دهداری‌ها مهاجرت روستائیان به شهرها را معکوس کنند

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: تعاونی‌های دهیاری‌ها، می‌توانند با ایجاد اشتغال، مسیر مهاجرت از روستا به شهر را معکوس کنند.

تعاونی‌های دهداری‌ها مهاجرت روستائیان به شهرها را معکوس کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محسن اردکانی در نخستین نشست هم‌اندیشی بخشداران و مدیران عامل تعاونی دهیاری‌های استان فارس که با موضوع توسعه و تقویت این تعاونی‌ها تشکیل شد، اظهار داشت: تعاونی دهیاری می‌تواند با ظرفیت‌هایی که ایجاد می‌کند، فعالیت‌های عمرانی و تولیدی در حوزه بخشداری‌ها و دهیاری‌ها را به دست گیرد.

وی با اشاره به این که تعاونی دهیاری به دلیل تکیه بر افراد ساکن در روستاها و دهستان‌ها کارها را با هزینه تمام شده پایین‌تر، انجام می‌دهد، افزود: این تعاونی‌ها به دلیل سکونت در محل، پروژه‌ها را با کیفیت بهتری به انجام می‌رسانند و در توسعه اشتغال منطقه تاثیر بسزایی دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان این که در آموزه‌های دینی و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اهمیت فراوانی برای بخش تعاون قایل شده‌اند، گفت: با ابلاغ آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌‌های تعاونی‌های دهیاری‌ها، ظرفیت بسیار خوبی برای انجام فعالیت‌ها به صورت تعاونی در حوزه دهیاری‌ها فراهم شده است که باید از شرایط حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

اردکانی با اشاره به این که تاکنون 40 تعاونی دهیاری در بخش‌های استان فارس تشکیل شده است، ادامه داد: باید تلاش کنیم این تعاونی‌ها به سرعت در تمام بخشداری‌های استان فارس تشکیل شده و تمام امور مربوط به روستاها، توسط اهالی روستا در قالب تعاونی‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: کسی می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه در روستاها را در راستای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده فعال کند که ساکن بخش و روستا باشد و در این راستا لازم است همت جمعی میان بخشداران و دهیاران شکل گیرد و تعاونی‌های دهیاری‌ها را تقویت و ساماندهی کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس نیز در این نشست در سخنانی، ساماندهی امور روستاها و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به این قشر از جامعه را مستلزم تشکیل و تقویت تعاونی‌های دهیاری‌ها دانست و افزود: افزایش استفاده از ظرفیت‌های انسانی و مالی روستاها و همچنین امکانات دهیاری‌ها با تکیه بر سرمایه‌های خرد روستائیان با هدف کاهش تصدی‌گری در بخش‌های دولتی و تقویت و تحکیم مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی را از اهداف تشکیل، توسعه و تقویت تعاونی دهیاری‌ها برشمرد.

حسن فیاض بالا بردن رفاه و آسایش روستائیان از طریق بالابردن سطح درآمد آنان، جلوگیری از خروج سرمایه‌های مالی از روستاها، به وجود آوردن زمینه اشتغال برای جوانان تحصیل کرده روستایی و کمک به عمران، آبادانی و رشد اقتصادی روستاها را از دیگر اهداف تشکیل تعاونی‌های دهیاری‌ها ذکر کرد.

در این نشست که با حضور بخشداران استان فارس، مدیران عامل تعاونی‌های دهیاری‌های استان و مدیران عامل تعاونی‌های موفق استان‌های یزد و اصفهان تشکیل شد، شرکت‌کنندگان با ابعاد مختلف فعالیت‌های تعاونی دهیاری و موفقیت‌های به دست آمده توسط تعاونی‌های برگزیده، آشنا شدند.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول