اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز به کار مرکز قرآنی دهستان خراجی رودان

خبرگزاری فارس: به مناسبت ایام شعبانیه و با حضور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان، مرکز قرآنی امام رضا (ع) دهستان خراجی فعالیت خود را آغاز کرد.

آغاز به کار مرکز قرآنی دهستان خراجی رودان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، وحید امیری عصر امروز در آیین افتتاح مرکز قرآنی امام رضا (ع) دهستان خراجی از توابع بخش مرکزی شهرستان رودان، با اشاره به جایگاه رفیع قرآن کریم اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت‌ها در راستای بهره‌مندی آحاد جامعه از تعالیم قرآن کریم استفاده کرد.

امیری هر دو عنصر معلم و متعلم را ارزشمند تلقی کرد و گفت: معلمان قرآنی باید تمام تلاش خود را در راستای بسط، گسترش، ترویج و نهادینه کردن قرآن کریم در تمام شئون زندگی به کار گیرند و زمینه مناسب برای آشنایی همه افراد، بالاخص جوانان را با فرهنگ مهدویت و انتظار ایجاد کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان و شور و اشتیاق جوانان برای یادگیری قرآن کریم، از آمادگی این اداره در راستای همکاری با فعالان قرآنی برای راه‌اندازی مؤسسات فرهنگی قرآنی در روستاهای پر جمعیت این شهرستان خبر داد.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروزه قرآن در جهان باید به عنوان نسخه نجات بخش به همه عالمیان معرفی شود، اظهار داشت: جامعه هرچه در راستای ترویج و تعمیق‌بخشی مفاهیم این کتاب آسمانی حرکت کند باز هم کم است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در شهرستان پیرامون برگزاری دوره‌های قرآنی در سال‌های گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: باید مدنظر داشت که به ویژه در فصل تابستان باید توجه بیشتری به برگزاری دوره‌های قرآنی بر اساس اوقات فراغت جوانان کرد.

مؤسسات قرآنی می‌توانند پس از اخذ مجوز فعالیت از مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، از تسهیلات ویژه این مرکز برای احداث ساختمان مؤسسات قرآنی بهره‌مند شوند.

فعالان قرآنی می‌توانند برای آگاهی از شرایط و ضوابط تأسیس مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول