اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد

قرآن‌خوانی و قرآن‌باوری لازمه فرهنگ اصیل قرآنی است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد مشهد گفت: قرآن‌خوانی و قرآن‌باوری لازمه فرهنگ اصیل قرآنی است.

قرآن‌خوانی و قرآن‌باوری لازمه فرهنگ اصیل قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی معظمی عصر امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره سراسری قرآنی دانش‌آموزی سما که با عنوان طرح قدس در مشهد برگزار می‌شود  اظهار کرد: توجه به سه اصل"قرآن خوانی"،"قرآن دانی" و " قرآن‌باوری" لازمه پیاده شدن فرهنگ اصیل قرآنی در جامعه است.

معظمی ادامه داد: ریشه‌کن شدن انحرافات و کجروی‌ها در جامعه اسلامی و دست یافتن به جامعه آرمانی در سایه توجه و عمل به قرآن کریم است.

در ادامه این مراسم، دبیر جشنواره حسین مخیرزاده همچنین ارتقا سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی،تقویت و توسعه فضای معنوی در مدارس،ارج‌گذاری به فعالیت های قرآنی وشکوفایی و شناسایی استعدادهای برجسته قرآنی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

 معاون آموزشی فرهنگی و پژوهشی سازمان سما نیز در این مراسم، ضمن اشاره به جایگاه مبنایی قرآن در تربیت دینی افزود:در صورتی که به کارگیری فن‌آوری و روش‌های مناسب در چارچوب فلسفه تربیتی مبتنی بر تربیت قرآنی باشد می‌توان ادعا کرد که نظام تربیتی نظام قرآن و دارای تفکر اسلامی است.

محمد پیشوا تصریح کرد: بدیهی است که اجرای طرح قدس "قرآن در سما" زمینه ترویج فرهنگ و تفکر قرآنی را در میان دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان سمایی آماده‌تر می‌سازد.

تعداد 330نفر شرکت کننده در بخش کتبی و شفاهی مسابقات قرآنی سما طرح قدس در مشهد حضور دارند و این جشنواره به مدت سه روز ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول