اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قاریان جوان و نوجوان

جشنواره شهروند قرآنی در بوشهر آغاز شد

خبرگزاری فارس: جشنواره فرهنگی و معنوی " شهروند قرآنی" شنبه شب در مجتمع فرهنگی و هنری نهم دی ماه بوشهر آغاز شد.

جشنواره شهروند قرآنی در بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر دبیر این جشنواره در حاشیه برگزاری جشنواره شهروند قرآنی با اشاره به نقش قرآن در تربیت نسل جوان اظهار داشت: بهره‌مندی از آموزه‌های قرآنی موجب ارتقای سطح معنوی جامعه شده و هدف ما آشنایی بیشتر جوانان با قرآن است.

صدرالله محمدی‌باغملایی تصریح کرد: جشنواره شهروند قرآنی با همت مؤسسه فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر و دارالقرآن آل یاسین برگزار شده است.

دبیر جشنواره شهروند قرآنی گفت: این جشنواره با هدف اعتلای فرهنگ قرآن و معرفت اسلامی برنامه‌ریزی و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

محمدی‌باغملایی گفت: 350 نفر در این جشنواره که در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن در دو رده زیر و بالای 18 سال در دو بخش آقایان و بانوان برگزار خواهد شد، شرکت دارند.

وی با بیان اینکه استقبال از این جشنواره بالا بوده‌ گفت: مقرر شده در 5 روز مسابقات برادران و خواهران برگزار شود.

دبیر جشنواره شهروند قرآنی افزود: تجلیل از پیشکسوتان، قاریان برتر و ممتاز بین‌المللی قرآن، رونمایی از سررسید قرآنی که برای نخستین بار در استان بوشهر طراحی شده، تجلیل از مؤلفان و افتخارآفرینان قرآنی در شهر بوشهر، دعوت از  شاکرنژاد قاری ممتاز کشوری در اختتامیه از برنامه‌‌های این جشنواره است.

محمدی‌باغملایی اضافه کرد: امیدواریم با حضور گسترده علاقه‌مندان با برنامه‌ریزی متناسب بتوانیم این جشنواره را گسترده‌تر برگزار کنیم.

رئیس شورای اسلامی بندر بوشهر نیز در آیین آغاز این جشنواره گفت: اگر شهروندان با مبانی و مفاهیم قرآنی آشنا شوند بسیاری از مشکلات و معضلات در حوزه شهروندی کاهش پیدا خواهد کرد به همین دلیل توسعه فرهنگ و معارف اسلامی در جامعه ضروری است.

مسعود شکوهی اظهار داشت: در استان بوشهر استعداد و زمینه خوبی برای فعالیت‌های قرآنی وجود دارد.

وی افزود: یکی از دستگاه‌ها و نهادهایی که می‌تواند به این حوزه وارد شود، مدیران شهری هستند و عملا وظایف نهادهای متولی را تکمیل می‌کنند.

شکوهی اضافه کرد: امیدواریم این مسابقات آغاز فعالیت‌های بعدی در این زمینه باشد و بوشهر نیز برای شهرهای دیگر الگو قرار گیرد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول