اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزیستی:

2 هزار موسسه خیریه مجوز فعالیت گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و امور مشارکت‌های سازمان بهزیستی گفت: تاکنون 2 هزار موسسه خیریه از این سازمان مجوز فعالیت دریافت کرده‌ و در راستای کمک به نیازمندان فعالیت می‌کنند.

2 هزار موسسه خیریه مجوز فعالیت گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد خیرخواه سه‌شنبه‌شب در نخستین همایش خانه خیران استان کردستان در سرای سالمندان سنندج اظهار داشت: 500 موسسه از موسسات خیریه کشور در تهران و یک‌هزار و 500 موسسه نیز در سایر استان‌های کشور از سازمان بهزیستی مجوز دریافت کرده‌اند.

وی دفتر توسعه و نظارت بر موسسات خیریه را یکی از 140 فعالیت سازمان بهزیستی خواند و از نظارت بر فعالیت موسسات خیریه و توسعه آنها به‌عنوان اولویت این دفتر نام برد.

معاون حقوقی و امور مشارکت‌های سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: توسعه کمی فعالیت‌های موسسات خیریه راهبرد امسال سازمان بهزیستی است و با نظارت کامل زمینه نظام‌مند شدن فعالیت‌های این موسسات فراهم خواهد شد.

به گفته خیرخواهی، در حال حاضر بیشتر موسسات خیریه به‌صورت پراکنده و یا غیرقانونی کمک‌های مردمی را جذب می‌کنند که نرم‌افزاری مالی برای کل موسسات طراحی شده است و در قالب آن نحوه جذب کمک‌ها و توزیع آنها سامان‌ یافته و پیگیری می‌شود.

وی در ادامه به اهداف تاسیس خانه خیرین ایران اشاره و خاطرنشان کرد: تعامل موسسات خیریه با بهزیستی برای بهبود وضعیت معیشتی مددجویان بهزیستی که به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم حمایت می‌شوند، هدف مهم تشکیل خانه خیرین است.

خیرخواهی همچنین کمک به ایجاد بستر مناسب برای توسعه مشارکت مردم در انجام فعالیت‌های رفاه اجتماعی و گسترش و ارتقای فرهنگ خیرخواهانه و نیکوکارانه و ایجاد هماهنگی بین موسسات خیریه را از دیگر اهداف تشکیل خانه خیرین عنوان کرد.

معاون حقوقی و امور مشارکت‌های سازمان بهزیستی در پایان کردستان را در زمره استان‌های برتر کشور در زمینه مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: استان کردستان در ردیف سه استان برتر کشور در جلب مشارکت‌های مردمی قرار دارد و این نشان از وجود احساس نوعدوستی و کمک به نیازمندان در مردم این استان را می‌رساند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول