اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز:

طرح جامع بازسازی بقاع متبرکه البرز نهایی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از نهایی شدن طرح جامع بازسازی بقاع متبرکه البرز خبر داد.

طرح جامع بازسازی بقاع متبرکه البرز نهایی شده است

حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در سراسر ایران بقاع متبرکه و قبور مطهر امامزادگان (ع) بسیاری قرار دارد که برکات بسیاری برای ملت و ایران اسلامی داشته است.

وی تصریح کرد: یکی از برکات ارزشمند این اماکن مقدس، جذب جوانان و نوجوانان در شرایطی است که دشمنان برای انحراف آنها از مسیر اصلی انقلاب توطئه‌های بسیاری را انجام داده و می‌دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: در چنین شرایطی ما باید از تمام ابزار فرهنگی که در اختیار داریم برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن استفاده کنیم که یکی از مهم‌ترین این ابزارها، مساجد، اماکن مقدس و قبور مطهر امامزادگان (ع) است.

بنی‌احمدی در پاسخ به این پرسش که برای جذب بیشتر جوانان به اماکن مقدس چه اقداماتی باید انجام شود؟ عنوان کرد: اماکن مقدسه و بقاع متبرکه به صورت ذاتی دارای ویژگی‌هایی هستند که روح پاک جوانان را جذب می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: البته برای جذب بیشتر جوانان لازم است که زیرساخت‌های فرهنگی لازم در حاشیه فعالیت‌های این اماکن مقدس راه‌اندازی شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز ابراز داشت: برای تحقق این مهم باید متولی امر در این بخش به صورت واحد مدیریت خود را اجرایی کند.

وی با اشاره به ثبت برخی از بقاع متبرکه استان البرز در فهرست آثار ملی گفت: این امر موجب می‌شود که سازمان میراث فرهنگی در حوزه مدیریت بقاع متبرکه ورود پیدا کند که موضوع ارزشمندی است.

بنی‌احمدی متذکر شد: با توجه به این امر لازم است که میراث فرهنگی توجه جدی‌تری به بقاع متبرکه استان البرز داشته و همکاری‌های بیشتری با اداره کل اوقاف و متولیان اداره بقاع متبرکه انجام دهد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین طرح جامع بازسازی بقاع متبرکه در این استان خبر داد و افزود: در حال حاضر این طرح به صورت نهایی تدوین و تصویب شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح‌ها لازم است که میراث فرهنگی و دستگاه‌های مرتبط با اداره اوقاف همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

وی در پایان اذعان داشت: به زودی طرح بازسازی و بهسازی قبور مطهر امامزادگان (ع) از جمله امامزاده محمد (ع) و امامزاده هارون (ع) اجرایی خواهد شد و اقدامات نخستین برای اجرای این مهم آغاز شده است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول