اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌ جنوبی خبر داد

ثبت 4 هزار سند اجاره در سامانه اوقاف خراسان ‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی گفت:‌ از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 118 سند اجاره در این سامانه تنظیم شده است.

ثبت 4 هزار سند اجاره در سامانه اوقاف خراسان ‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی در حاشیه بازدید از ادارات اوقاف شهرهای استان اظهار کرد: سامانه جامع موقوفات و بقاع تحول بزرگی بوده که در سازمان اوقاف و امور خیریه رخ داده است.

وی افزود: در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه تاکنون همه اطلاعات پایه موقوفات و بقاع متبرکه وارد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی گفت:‌ اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند موفق به تنظیم یک‌هزار و 202 سند، اوقاف بشرویه 392 سند، خضری 394 سند، سرایان 384 سند، سربیشه 244 سند، فردوس 668 سند، قاین 486 سند و نهبندان 384 سند شده‌اند.

گرایلی افزود: همچنین در این سامانه 6 هزار موقوفه، 14 هزار رقبه و تمامی بقاع متبرکه تأیید شده است.

وی ادامه داد: با همت ستاد پیگیری امور سامانه در اداره کل اوقاف استان و پیگیری‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزی ادارات و نیروهای اوقاف امید است تا پایان شهریورماه سال جاری اطلاعات اوقافی و بقاع در سامانه به‌روز شود تا خدمات‌رسانی بهتری به مردم صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه تکمیل اطلاعات سامانه نیاز به مشارکت همه مستأجران موقوفات دارد، گفت: ثبت این اطلاعات در سامانه گام بلندی در راستای احیا، عمران و آبادانی موقوفات است که در آینده‌ای نزدیک روند تکریم ارباب‌ رجوع را نیز آسان می‌کند.

گرایلی با اشاره به تضییع حقوق موقوفات در سال‌های قبل از انقلاب اظهار کرد: بعد از انقلاب با وجود مشکلات فراوان در کشور همواره حضرت امام (ره) به بحث موقوفات و حفظ آن‌ها توجه جدی داشتند.

وی افزود: اطلاعات پایه موقوفات استان ثبت سامانه شده است و اکنون در مرحله تکمیل اطلاعات مستأجران، ثبت، تصحیح و تأیید اطلاعات هستیم که در این مرحله باید مشخصات مستأجران به صورت کامل درج در سامانه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی ادامه داد:‌ سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه سبب کاهش مشکلات جدی گذشته شده و در این سامانه اطلاعات و مدارک موجود به راحتی در موقوفات کل استان قابل رؤیت است.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول