اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان:

برنامه احیای شب نیمه شعبان در بقاع متبرکه سمنان برگزار می‏‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اعلام کرد: برنامه احیای شب نیمه شعبان در بقاع متبرکه سراسر استان سمنان برگزار می‏‌شود.

برنامه احیای شب نیمه شعبان در بقاع متبرکه سمنان برگزار می‏‌شود

حجت‏‌الاسلام قربان‏علی صفایی‏‌پور امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: باتوجه به حساسیت مباحث مهدویت و آخرالزمانی و وجود مکاتب مدعیان دروغین و همچنین بسترسازی درخصوص ترویج آداب صحیح انتظار به خصوص در سطح بقاع متبرکه در راستای سیاست‌های کلان سازمان اوقاف مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی مراسم احیای شب نیمه شعبان در سطح بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‏‌شود.

وی افزود: اعتقاد به منجی تنها راه نجات و افق امیدبخش بشریت در عصر کنونی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: مهدویت به لحاظ ظرفیت و قابلیت، نامحدود است و برای ساماندهی و جهت‌دهی امور اعتقادی، فرهنگی و هنری حدی نمی‌شناسد.

صفایی‏‌پور گفت: جهان اسلام و جامعه جهانی هنوز از ضرورت‌ها و ظرفیت‌های اکسیر حیات‌بخش مهدویت که مس وجود انسان را به زر ناب بدل می‌سازد، به شدت غافل است.

وی در ادامه به بیان اهداف برگزاری این برنامه پرداخت و افزود: این ویژه برنامه با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف مهدوی، تعظیم شعائر اهل بیت(ع)، تبیین و گسترش فرهنگ صحیح انتظار و با منظور نشر معارف مهدویت در سطح بقاع متبرکه برگزار می‏‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در خصوص برنامه ویژه بقاع شاخص بیان داشت: این برنامه تحت عنوان مراسم احیای شب نیمه شعبان اجرا می‏‌شود و سعی شده با دعوت از سخنرانان شاخص و ولایی و مسلط به مباحث انتظار و مهدویت و دعوت از قاریان برجسته و گروه‌های تواشیح برای اجرای برنامه محفل قرآنی، مردم جذب این فعالیت‏‌ها شوند.

صفایی‏‌پور ادامه داد: تلاش می‏‌شود با دعوت از مداحان برجسته و ولایی، برنامه‌ریزی جهت اجرای برنامه احیای شب نیمه شعبان با برنامه‌های متنوع معنوی و سخنرانی در آستان مقدس امامزادگان شاخص، توزیع کتابچه اعمال مخصوص در بین زائران و شرکت‌کنندگان، اجرای برنامه‌های مخصوص این شب شامل قرائت دعای کمیل، زیارت جامعه کبیره و سایر ادعیه وارده، برنامه‏‌ای در شأن این ایام و امام زمان(ع) برگزار شود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول