اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابرکوه حمام عمومی ندارد/ انتقاد امام جمعه از مسئولان اوقاف یزد

خبرگزاری فارس: شهر ابرکوه چندین سال است که حمام عمومی ندارد و همین مسئله باعث ایجاد مشکلاتی برای افراد غیربومی شده و انتقاد امام جمعه شهرستان به اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد را در پی داشته است.

ابرکوه حمام عمومی ندارد/ انتقاد امام جمعه از مسئولان اوقاف یزد

 به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، تا چند سال قبل حمام عمومی شهر ابرکوه که در اختیار شهرداری بود و با طرح شکایت اداره اوقاف و امور خیریه، بازپس گرفته شد.

با وجود محدودیت‌ها و فرسوده بودن این حمام عمومی، امکان خوبی برای افراد غیربومی در این شهر به حساب می‌آمد.

با تخریب این حمام که قسمت عمده‌ای از آن از طرف شهرداری ابرکوه به عنوان فرهنگسرا بازسازی و استفاده می‌شد مردم ابرکوه باید همه روزه پاسخگوی سئوالات رهگذران غیربومی برای مراجعه به حمام عمومی باشند.

* حمام بازار احیا نشد

اداره اوقاف هدف از تخریب این محل را که از قدیم به نام "حمام بازار" شناخته می‌شد، تجاری سازی محل همچنین ساخت حمامی در همین محل در کنار تجاری سازی عنوان می‌کند و این در حالی است که بودجه لازم برای این کار همچنین مشارکت بخش خصوصی در ساخت این پروژه در چند سال گذشته محقق نشده است و از حمام عمومی شهر ابرکوه تنها یک حفاری مانده است.

ساخت حمام یکی از وظایف شهرداری‌ها به شمار می‌رود اما در این راستا نیز تاکنون کاری انجام نشده است.

این موضوع به عنوان یکی از مسائل مهم شهر در بیشتر محافل مردمی و جلسات اداری مرتبط و حتی دیدارهای مسئولان اوقاف استان یزد و برخی از مسئولان ابرکوه نیز مطرح شده اما با وجود قول و قرارهایی که بر روی کاغذ گذاشته شده است، این مشکل که به نظر مشکل لاینحلی نیز نیست، رفع نشده است.

مشکلات مربوط به نبود حمام عمومی در شهر ابرکوه تا به آنجا پیش رفت که امام جمعه ابرکوه در خطبه‌های هفته گذشته خود در مسجد مصلی به شدت از این مسئله انتقاد کرد.

* مسامحه کاری اوقاف صبر مردم را لبریز کرده است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی،‌ امام جمعه ابرکوه اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و با وجود تعداد بسیار زیاد مهاجر کارگر و رهگذر، در شهر حمام عمومی نداریم و این مسئله بسیار مایه تأسف است.

وی افزود: بیش از دو سال است در استان یزد با مدیرکل اوقاف، در شهرستان با مسئولان اوقاف و شهرداری و در مواردی جلساتی را با فرماندار، شهردار و مسئولان داشته‌ام و دلخوش به مصوباتی بودیم که صورت جلسه آن هرگز اجرایی نشد.

حسینی با انتقاد شدید از تخریب حمام سابق شهر اظهار داشت: چرا کسی در قبال ندانم کاری گذشته اوقاف جوابگو نیست که تنها حمام شهر را خراب کردند تا با طرح اداری، تجاری و فضای استحمامی، مجموعه‌ای بسازند، اما هرگز اجرایی نشد.

وی افزود: مسامحه کاری‌های اوقاف و بی‌تفاوتی مسئولان استانی این اداره، کاسه صبر ما را لبریز کرده است و به آنها عرض می‌کنم که اصلا "از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید".

* مسئولان شهرستان خود دست به کار شوند

حسینی خطاب به مسئولان شهرستان و شهر ابرکوه گفت: آقای فرماندار، آقای شهردار که قول هزینه کردن داده‌اید، ما واقف به دلسوزی‌های شما هستیم و تقاضا دارم به امید اوقاف ننشینید، آستین همت را بالا بزنید و طبقه زیرین این پروژه را که فضای استحمام است بسازید تا طبقات دیگر را بخش خصوصی خریداری کند.

وی افزود: برای شهری با این فرهنگ، این همه قدمت، با این سابقه پر افتخار و مردمی با فرهنگ و با دیانت، عیب است که رهگذران نیازمند به استحمام، با پاسخ منفی روبه‌رو شوند و کارگران بلوچ و افغانی هم استحمام خود را در استخرهای شهر که محل شنای عموم جوانان است، انجام دهند.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول