اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه خیریه ریحانة‌النبی:

ارائه وثیقه‌های سنگین بانکی در توان موسسات خیریه نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خیریه ‌ریحانةالنبی گفت: برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها وثیقه‌های سنگین طلب می‌شود که در توان ما نیست اما با حمایت مسئولان دولتی می‌توان راه دریافت تسهیلات را برای مددجویان و موسسه باز کرد.

ارائه وثیقه‌های سنگین بانکی در توان موسسات خیریه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عصمت شیخ‌مومنی ظهر امروز در یک نشست خبری در دفتر این خیریه در جمع خبرنگاران افزود: اولویت این موسسه توانمندسازی بیماران خاص از جمله بیماران سرطانی و کلیوی و اخیراً هم بیماران ایدزی است و ما این کار را در محورهای آموزش، اشتغال، کارآفرینی و پژوهش و تحقیقات انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: موسسه ریحانة‌النبی در سال 76 تاسیس شد و مجوز ملی خود را از وزارت کشور گرفت و ما در این موسسه با اساتید بزرگ کارآفرینی و هم‌چنین بزرگان حوزه‌های اجتماعی و حقوقی دانشگاه تهران در ارتباط هستیم و از کمک آنها بهره‌مند می‌شویم.

شیخ‌مومنی تاکید کرد: کار خیریه تنها در حوزه حمایتی نیست، نیروی انسانی که از تمام طبقات اجتماع به ما رجوع می‌کنند سرمایه بزرگی برای ما هستند که به دنبال توانمندسازی آنها هستیم و یکی از اهداف عمده ما بستر سازی مناسب در رابطه با رشد و شکوفایی جوانان و استعدادهای نهفته در آنهاست.

وی افزود: در طی سه سال گذشته 5 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به واسطه فعالیت‌های آموزشی ما مشغول به کار شده‌اند و در این مدت 95 تعاونی توسط این موسسه تاسیس شده است که برای توانمندسازی این افراد مدل کارآفرینی خاص خود را داریم که در حال ثبت مالکیت فکری آن در دانشگاه تهران هستیم.

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد 20 تعاونی کشاورزی مهر جدید برای اعضای خیریه هستیم که این اقدام با محوریت بانوان صورت می‌گیرد.

مدیرعامل و موسس خیریه ریحانة‌النبی با اشاره به فعالیت‌های این موسسه در توانمندسازی بیماران خاص تصریح کرد: 180 بیمار کلیوی و 250 بیمار سرطانی زیر پوشش ما هستند و اخیراً طی طرحی مشترک با سازمان ملل 50 بیمار ایدزی نیز زیر پوشش این موسسه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بیماری داشته‌ایم که با پروتز درون پایش پس از توانمندسازی توانسته قهرمان مسابقات شنا شود و اکنون یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های پرورش ماهی را در اختیار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر فعالیت‌های ما در حوزه مشهد و استان خراسان‌رضوی است اما ما مجموعه‌ای بدون مرز هستیم و مددجویانی از کشورهای عراق و لبنان را هم زیر پوشش داریم.

شیخ‌مومنی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با حمایت‌های دولتی از موسسه خیریه ریحانة‌النبی تصریح کرد: ما درخواست کمک مالی نداریم اما برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها وثیقه‌های سنگین طلب می‌شود که در توان ما نیست اما با حمایت مسئولان دولتی می‌توان راه دریافت تسهیلات را برای مددجویان و موسسه باز کرد.

مدیرعامل و موسس خیریه ریحانة‌البنی هم‌چنین در خصوص اختلاف این موسسه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر سر یک ساختمان گفت: بهتر است در مورد آن دیگر صحبت نشود، 10 سال قبل یکی از مدیران با سخاوت دانشگاه این ساختمان را برای نگه‌داری بیماران خاص در اختیار ما گذاشت اما بعدها یک مدیر دیگر با نگاه غرض‌ورزانه ساختمان را از ما گرفت.

وی افزود: این اتفاقات خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری به ما وارد کرد به طوری که سه کودک 3، 4 و 7 ساله که در آن مرکز نگه‌داری می‌شدند و 3 زن بیمار خاص که تقریباً بهبود یافته بودند و در آن مرکز مشغول به کار بودند، به خاطر استرس‌های ناشی از این اتفاق فوت کردند.

مدیرعامل و موسس خیریه‌ ریحانةالبنی گفت: توانمندسازی بانوان و بیماران خاص با استفاده از روش‌های کارآفرینی در اولویت فعالیت‌های ماست.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول