اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف خراسان‌‌شمالی خبر داد

برگزاری جشن نیمه شعبان در بقاع متبرکه خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی اعلام کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شده، در سالروز تولد حضرت مهدی (عج)، جشن نیمه شعبان در سطح 37 بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن نیمه شعبان در بقاع متبرکه خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید حسن معروف‌زاده بعد از ظهر امروز در جریان آماده سازی امام‌زاده سید عباس (ع) بجنورد به منظور برپایی جشن نیمه شعبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور اشاعه فرهنگ و گفتمان مهدویت و هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن جشن نیمه شعبان در جوار بقاع متبرکه خراسان‌شمالی، نسبت به تشکیل ستاد های استانی و شهرستانی اقدام و برنامه‌ریزی مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: با تمهیدات در نظر گرفته شده، از سخنرانان و مبلغان شاخص و برجسته و از مداحان معروف در این جشن‌ها استفاده خواهد شد.

معروف‌زاده برپایی نمایشگاه پوستر مهدویت در جوار آستان مقدس امامزادگان، برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی باشکوه نماز جماعت، مولودی‌ خوانی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی در جشن نیمه شعبان عنوان کرد.

وی همچنین برپایی ایستگاه‌های صلواتی در بقاع متبرکه، نصب پارچه و آذین بندی، اهدای جوایز به افرادی که نام مبارک حضرت مهدی (عج) و نرجس را بر خود دارند و چراغانی را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته در سالروز تولد حضرت مهدی (عج) در بقاع متبرکه استان عنوان کرد.

معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی ترویج فرهنگ مهدویت را مهم‌ترین نیاز جامعه امروز برشمرد و اظهار کرد: این اصل تعالی بخش باید بیش از پیش در جامعه ترویج و نهادینه شود.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف از جمله اهداف مهم برنامه‌های فرهنگی است که از تمام خیران و نیکوکاران دعوت می‌شود اموال و دارایی‌های خود را با نیات برپایی جشن‌های میلاد امام زمان (عج) و ترویج فرهنگ مهدویت وقف کنند.

به گزارش فارس، 15 تیر مصادف با سالروز میلاد دوازدهمین اختر آسمان امامت و ولایت نیمه شعبان است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول