اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس از سفر به آبگرم فردوس

آبگرم معدنی فردوس با قدمتی 200 ساله و خواص درمانی فراوان

خبرگزاری فارس: آبگرم معدنی شهرستان فردوس دارای قدمتی 200 ساله و آبی با خواص درمانی فراوان است.

آبگرم معدنی فردوس با قدمتی 200 ساله و خواص درمانی فراوان

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، آبگرم معدنی فردوس در مسیر جاده اصلی و ترانزیتی استان‌های جنوبی به مشهد و استان‌های شمالی در کیلومتر 22 جاده فردوس به بجستان واقع شده که این آبگرم با قدمتی 200 ساله توجه علاقه‌مندان زیادی از سراسر کشور به ویژه استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، استان‌ سیستان و بلوچستان را به خود جلب کرده است.

بر بالای کوهی که آبگرم از آن جریان دارد آثار برج و بارو مشاهده می‌شود که بیانگر قدمت تاریخی آبگرم معدنی فردوس است.

در گذشته‌های دور دو باب حوضچه از سنگ و آهک توسط افراد خیر برای استفاده مسافران از آبگرم ساخته شد و سقف آن نیز به صورت گنبدی با آجر پوشش شد.

از سال 1341 جمعیت شیر و خورشید سابق تولیت آبگرم معدنی فردوس را به عهده گرفت و نسبت به ساخت شش عدد وان خصوصی و یک وان عمومی اقدام کرد که متعاقب آن در سال 1347 به طور کلی ویران و از بین رفت.

بر اثر زلزله سال 47 آب آبگرم فردوس قطع و پس از آن بر اثر پس لرزه‌های بعدی به جریان می‌افتد که جریان دوباره آب آبگرم سبب خوشحالی مردم و به ویژه اهالی روستاهای مجاور شد.

از آنجایی که مسافران بر اساس تجربه دریافته‌اند که آب آبگرم معدنی شهرستان فردوس دارای خواص درمانی متعددی به خصوص برای دردهای روماتیسمی و مفاصل است سالانه تعداد زیادی از مردم شهرها و روستاهای اطراف در فرصت‌های مناسب خود را به آبگرم می‌رساندند که ضرورت داشت پس از طی مسافت حداقل یک روز در محل آبگرم بیتوته کنند بنابراین فردی خیر اقدام به ساخت چند باب خانه در این محل کرد تا مسافران بتوانند از آن استفاده کنند.

از ابتدای انقلاب اسلامی جمعیت هلال احمر همه تلاش خود را معطوف کرد تا وضعیت آبگرم معدنی شهرستان فردوس را از نظر بهداشتی سروسامان دهد تا اینکه در دهه اخیر تحولی شگرفی در ساخت و سازها و بهداشتی کردن وان‌های خصوصی و وان عمومی بوجود آمد به طوری که امروزه با اقدام صورت گرفته جذابیت آبگرم معدنی فردوس به عنوان منطقه‌ای توریستی دوچندان شده است.

در تعطیلات اخیر این منطقه شاهد حضور مسافران زیادی بود و پیش‌بینی می‌شود تا آغاز ماه مبارک رمضان شاهد حضور گردشگرانی از سراسر کشور در این مجموعه معدنی باشیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول