اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری فردوس خبر داد

کاهش 10 درصدی آمار جرم در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان فردوس از کاهش 10 درصدی آمار جرم و جنایت در این شهرستان خبر داد.

کاهش 10 درصدی آمار جرم در فردوس

حسین گل‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی احقاق حق، اجرای عدالت، تأمین امنیت و صیانت از حقوق آحاد مردم است.

وی گفت: رسالت دفاع از حقوق مردم و اجرای عدالت بر دوش قوه قضائیه گذاشته شده و دادگستری نیز نمادی از اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی در برابر ظلم و ستم است.

رئیس دادگستری فردوس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه معمار و بنیانگذار نظام قضایی اسلامی آیت‌الله شهید بهشتی افزود: پایه‌های آغازین قوه قضائیه با اندیشه‌های بزرگمردی چون شهید بهشتی بنیان گذاشته شده است.

گل‌‌محمدی شهید بهشتی را مظهر و تندیس صبر، استقامت، بردباری و عدالت دانست و تصریح کرد: شهید بهشتی نقش مؤثری در تدوین قانون اساسی کشور و حق بزرگی به نظام قضایی اسلامی دارد.

وی اضافه کرد: براساس آمار در شهرستان فردوس از نظر امنیتی مشکل خاصی وجود ندارد و درصد وقوع جرائم خشن، ویژه و سرقت‌های مسلحانه در این شهرستان صفر است.

رئیس دادگستری فردوس با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در مسیر تردد کاروان‌های مواد مخدر قرار دارد، گفت: یکی از ابزارهای دشمن در جنگ نرم انحراف هوشمندانه و مدرن جوانان به سوی مواد مخدر صنعتی است.

گل‌محمدی اعتیاد را نوعی خودکشی تدریجی و تهدیدی جدی برای جوانان دانست که علاوه بر نابودی فرد سبب نابودی اعضای خانواده وی نیز می‌شود.

وی استفاده از فناوری نوین و مدیریت پرونده به صورت الکترونیکی را از اقدامات مؤثر دادگستری شهرستان فردوس در راستای کارآمدسازی و خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی این سیستم مراجعه مردم به محاکم قضایی کاهش یافته است.

رئیس دادگستری فردوس تصریح کرد: با توجه به اینکه مقوله صلح، سازش و اصلاح ذات‌البین در آموزه‌های دینی بسیار مورد تأکید قرار گرفته و سند افتخار مسلمانان نیز محسوب می‌شود؛ ترویج این فرهنگ در شوراهای حل اختلاف انجام شده و اعضای شورا با وساطت سعی در مختومه کردن پرونده‌ها به صورت سازشی دارند.

گل‌محمدی با مقایسه آمار ورودی پرونده‌های دادسرا و دادگاه سال 90 شهرستان فردوس نسبت به سال 89 اضافه کرد: بیشترین پرونده‌های وارده مربوط به موضوعات حقوقی از جمله اختلافات خانوادگی، طلاق‌های توافقی و مطالبه مهریه است.

وی پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف این شهرستان در سال 90 با محوریت صلح و سازش را 2 هزار و 880 پرونده اعلام کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 2 هزار و 825 فقره پرونده به دادسرا و 2 هزار و 235 پرونده به دادگاه شهرستان فردوس وارد شده است.

رئیس دادگستری فردوس سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای قاطع احکام را از اولویت‌های کاری دادگستری شهرستان فردوس در راستای اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم برشمرد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول