اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای سلامت فردوس:

تجهیز اتاق ایزوله تنفسی فردوس 80 میلیون تومان اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس گفت: برای تجهیز اتاق ایزوله تنفسی این شهرستان به مبلغ 80 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

تجهیز اتاق ایزوله تنفسی فردوس 80 میلیون تومان اعتبار می‌خواهد

 به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سید محمود میرزایی عصر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان فردوس اظهار کرد: با هدف مراقبت از بیماران و جلوگیری از گسترش بیماری‌های واگیر، اتاق ایزوله تنفسی در بیمارستان شهید چمران فردوس احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات اتاق ایزوله تنفسی بیمارستان به صورت اختصاصی مربوط به همان اتاق است، افزود: در حال حاضر برای تجهیز و خرید دو تخت بیمارستانی ایزوله تنفسی به مبلغ 80 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس به شیوع بیماری تب کنگو در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: تاکنون موردی از این بیماری در فردوس مشاهده نشده ولی ضروری است که به منظور پیشگیری و مقابله با این‌ نوع بیماری‌ها اتاق ایزوله تنفسی هرچه سریع‌تر تجهیز شود.

میرزایی بیماری تب کنگو را بیماری مهلک و معضلی جهانی دانست و یادآور شد: این نوع بیماری بین انسان و دام مشترک است و برای مقابله با آن باید آگاهی‌های افراد جامعه را افزایش دهیم.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس نیز گفت: در 30 سال گذشته بیشترین بیماری شایع عفونی مربوط به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده و از جمله این بیماری‌ها می‌توان به تب زرد، تب دره ریفت، تب دنگ و تب خونریزی دهنده کنگو اشاره کرد.

احمد نگهبان آموزش و اطلاع‌رسانی را در رأس برنامه‌های کاری بهداشت و درمان دانست و افزود: برای پیشگیری از افزایش و شیوع بیماری باید افرادی را که در معرض خطر قرار دارند مورد آموزش قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه 53 درصد مبتلایان به بیماری تب کنگو قصابان و کارگران کشتارگاه‌ها هستند، تصریح کرد: ابتلای افراد به بیماری خطرناک تب کنگو از سال 87 در کشور روند افزایشی داشته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس نیز گفت: استان خراسان جنوبی تا سال 89 عاری از بیماری تب کنگو بود ولی در سال گذشته دو مورد مرگ ناشی از این بیماری در استان رخ داد.

جواد اسماعیلی خواستار انتقال دامداری‌ها به خارج از محدوده شهری شد و افزود: بیماری تب کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که باید آموزش‌های لازم برای پیشگیری از این بیماری به دامداران ارائه شود.

مسئول واحد درآمد شهرستان فردوس نیز که به عنوان نماینده شهردار در این جلسه حضور یافته بود بر ضرورت نصب دستگاه پیش‌سرد در کشتارگاه این شهرستان تاکید کرد و گفت: به سبب اهمیت سلامت عمومی افراد جامعه از پنج شرکت سازنده دستگاه پیش‌سرد استعلام قیمت شده و طی روز‌های آینده نتیجه استعلامات اعلام می‌شود.

علی خطیب افزود:‌ شهرداری فردوس پس از اعلام استعلامات و تأمین اعتبار اقدام به نصب دستگاه پیش‌سرد در محل کشتارگاه می‌کند.

وی اعتبار مورد نیاز برای خرید این دستگاه را مبلغ 75 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار بهترین نوع دستگاه پیش‌سرد از نظر ضخامت، موتور و قطعات سردکننده خریداری می‌شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول