اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/فارس گزارش می‌دهد/

مجموعه ورزشی کارگران فردوس مصوبه‌ای که روی کاغذ ماند

خبرگزاری فارس: مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران فردوس با وجود تصویب در دو سفر سوم و چهارم هیئت دولت همچنان در حد مصوبه‌ای روی کاغذ باقی مانده است.

مجموعه ورزشی کارگران فردوس مصوبه‌ای که روی کاغذ ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، کارگران نقش اساسی در فعالیت‌های اقتصادی جامعه برعهده دارند و باید به نیازهای این قشر تاثیرگذار توجه بیشتری شود.

کارگران علاوه بر ایفای نقش پررنگ در کنار مدیریت و سرمایه، برای گردش چرخ تولید در کشور نقشی را نیز به عنوان شهروند در جامعه ایفا می‌کنند.

*فضای ورزشی کارگران در فردوس صفر است

یکی از کارگران شهرستان فردوس به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر هیچ فضای ورزشی ویژه کارگران در شهرستان فردوس وجود ندارد و کارگران برای استفاده از امکانات ورزشی باید به سالن‌های ورزشی که اکثر اوقات نیز در اختیار دیگر ورزشکاران شهرستان است، مراجعه کنند.

رضا حسین‌زاده به نقش مؤثر کارگران در عرصه تولید و خودکفایی ملی اشاره کرد و افزود: دولت باید امکانات لازم در راستای شکوفایی استعدادهای ورزشی کارگران را فراهم کند.

وی تصریح کرد: سلامت روح و جسم کارگران در افزایش توان کاری آن‌ها مؤثر است و زمانی کارگر می‌تواند کار مفید انجام دهد که بدن وی سالم و تندرست باشد.

*تقویت تولید ملی نیازمند حمایت بیشتر از کارگران است

یکی دیگر از کارگران شهرستان فردوس گفت: تقویت تولید ملی و تحقق شعار سال نیازمند حمایت بیشتر از قشر کارگر است.

محمدرضا محمدپور افزود: همه ما باید در راه استقلال کشور تلاش کنیم تا بتوانیم با تقویت تولیدات داخلی زمینه را برای رسیدن به خودکفایی در بسیاری از صنایع فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: کارگران قشری محروم و کم‌درآمد هستند که باید به مشکلات معیشتی آن‌ها توجه بیشتری شود.

محمدپور عدم وجود فضای ورزشی در شهرستان فردوس را یکی از مشکلات کارگران این شهرستان دانست و گفت: این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهور به شهرستان فردوس بوده که تاکنون هیچ اقدامی در این ارتباط انجام نشده است.

*تفریحات سالم ورزشی سبب کارآیی بیشتر کارگران می‌شود

یکی دیگر از کارگران شهرستان فردوس تفریحات سالم ورزشی را سبب افزایش بهره‌وری و کارآیی کارگران دانست و گفت: کارگران با داشتن روحیه‌ای شاداب، بانشاط و جسمی سالم می‌توانند کارآیی بیشتری داشته باشند.

علی باقری از مسئولان خواست تا به روند احداث مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان فردوس سرعت بیشتری دهند تا این پروژه در کوتاه‌مدت آماده و مورد استفاده کارگران قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارگران بازوان تولید کشور هستند، تصریح کرد: علاوه بر امکانات ورزشی فرهنگی باید به دیگر نیازهای کارگران از جمله حقوق پایین، میزان ساعت کاری و سختی شغل نیز توجه شود.

*زمین مورد نیاز آماده‌سازی شده، اکنون نوبت دولت است

فرماندار شهرستان فردوس نیز بر ضرورت احداث مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران فردوس تأکید کرد و گفت: ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی برای کارگران نقش مؤثر و مهمی در ایجاد اشتغال، بهره‌وری، کارآیی و سلامت جسمانی و روحی کارگران دارد.

عباس اقبال افزود: با توجه به اینکه احداث مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان فردوس از مصوبات سفر هیئت دولت به استان خراسان جنوبی بوده تاکنون هیچ اعتباری به این پروژه اختصاص نیافته است.

وی تصریح کرد: زمین مورد نیاز برای احداث مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران فردوس آماده‌سازی شده و اکنون نوبت دولت است که اعتبار لازم را به این پروژه اختصاص دهد.

*بیش از 100 مکاتبه برای دریافت اعتبار بی‌نتیجه ‌مانده است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس نیز گفت: برای اختصاص اعتبار به مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران فردوس تاکنون بیش از 100 مکاتبه انجام شده که تاکنون این مکاتبات نتیجه‌ای در برنداشته است.

حسن سروری با اشاره به نقش ورزش در سلامت روح و جسم کارگران افزود: در حال حاضر بیش از 20 هزار کارگر و تعاونگر در سطح شهرستان فردوس فاقد فضاهای ورزشی هستند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توجه به مشکلات کارگران و حمایت از خدمات آن‌ها، ایجاد بسترهای مناسب و تقویت انگیزه در کارگران را از جمله عوامل مؤثر در توسعه اشتغال و افزایش بهره‌‌وری در واحدهای کارگری دانست.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان فردوس مصوب سفر سوم هیئت دولت است و به دلیل عدم اختصاص اعتبار در سفر چهارم نیز مطرح و تصویب شد که تاکنون هیچ اعتباری به این مصوبه اختصاص نیافته است.

سروری مصوبه احداث مجموعه فرهنگی ورزشی فردوس را در حد مصوبه‌ای روی کاغذ دانست و ادامه داد: بیش از 20 هزار مترمربع زمین در بهترین نقطه شهرستان به این پروژه اختصاص یافته و همه زیرساخت‌های لازم از قبیل، آب، برق، گاز و تلفن نیز آماده شده است.

وی خواستار اختصاص اعتبار از سرجمع اعتبارات استانی به این پروژه شد و گفت: با توجه به اینکه همه پروژه‌های نیمه‌تمام دولت باید در طرح مهر ماندگار و تا پایان دولت دهم به اتمام برسد دولت باید اعتبار لازم را به این مصوبه اختصاص دهد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس با اشاره به اینکه برای انجام امور فرهنگی و اجتماعی کارگران اعتبار خاصی به این اداره پرداخت نمی‌شود؛ خواستار تأمین اعتبارات لازم برای ارتقای فرهنگ کار شد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول