اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی کشور:

بخش کودک باید در کتابخانه‌ها تقویت شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی گفت: بخش کودک باید در کتابخانه‌ها تقویت شود تا از این طریق بتوانیم کتاب را به صورت پایدار در بین خانواده‌ها گسترش بدهیم.

بخش کودک باید در کتابخانه‌ها تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر ابراهیم شمشیری صبح امروز در همایش جامعه‌ بزرگ کتاب‌داران استان بوشهر اظهار داشت: مهمترین چیزی که می‌تواند مشکلات کتابخانه‌ها را حل کند و به فعالیت آن‌ها رونق ببخشد این است که از نزدیک شاهد فعالیت کتابخانه‌ها باشیم و ببینیم با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند.

وی افزود: ما در این دو سال گذشته از 22 استان بازدید کرده‌ایم و علت بازدیدمان این بوده که تا زمانی که در مرکز نشسته‌ایم نمی‌توانیم واقعیت‌هایی که در کتابخانه‌ها رخ می‌دهد را درک بکنیم و به همین دلیل سیاست‌گذاری‌های ما مبتنی بر واقعیت نخواهد بود.

شمشیری تصریح کرد: احساس می‌شود یک تحول اساسی در استان‌ها در عرصه کتابخانه و کتابداری ایجاد شده و نفس تازه‌ای در ستادهای کتابخانه‌ای استان‌ها دمیده شده است.

وی بیان کرد: دستورالعمل‌هایی که برای کتابخانه‌ها تنظیم شده، باید با جدیت در کتابخانه‌ها سازماندهی و عملی شود.

مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی خاطر نشان کرد: ما باید بخش کودک را در کتابخانه‌ها خیلی جدی بگیریم، که از این طریق بتوانیم کتاب را به صورت پایدار در خانه و خانواده‌ها تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: برگزاری اینگونه همایش‌های کاربردی می‌تواند در رفع مشکلات فرا روی کتابخانه‌ها به ما کمک کند و در حوزه‌ی خدمات فنی و خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به اعضا و مراجعه‌کنندگان مثمرثمر باشد.

شمشیری کتابخانه‌های عمومی را رکن اصلی توسعه‌ پایدار و همه ‌جانبه در دنیا دانست و گفت: ما به عنوان یک مجموعه‌ فرهنگی باید بر اساس دستورالعمل‌های نهاد و بر اساس قوانین و مقررات امور را به نحو احسن انجام دهیم.

وی به بازدیدهای صورت گرفته از کتابخانه‌ها و مشکلات و ایرادات این حوزه اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، خوشبختانه مدیران کتابخانه‌های عمومی استان‌ها و کتابداران در طی سال‌های گذشته توانسته‌اند منشأ تحول و خدمات ارزنده در حوزه‌ کتابخانه‌ها باشند.

شمشیری اضافه کرد: کتابخانه‌ها اکنون به عنوان یک دانشگاه عمل می‌کنند و خود یک مرجع هستند و در تهیه‌ تحقیقات و پژوهش به مراجعه‌کنندگان کمک بسزایی می‌کنند.

مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی خاطر نشان کرد: یک حرکت جهادی و همت و پشتکار عالی در کتابخانه‌های استان بوشهر همانند بسیاری از کتابخانه‌های بازدید شده وجود دارد که می‌تواند ما را در ادامه‌ راه کمک کند.

شمشیری افزود: در طول سال‌های گذشته تغییرات بسیار خوب و مناسبی در نهاد کتابخانه‌ها صورت گرفته است ولی به هر حال تا رسیدن به نقطه‌ی مطلوب فاصله‌ زیادی وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه مبتنی بر این است که هر چه کتابخانه بخواهد عضو بیشتری داشته باشد، باید بتواند سرویس‌های مختلف را ارائه دهد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول