اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان دنا:

وضعیت فیزیکی کتابخانه سی‌سخت زیبنده نیست

خبرگزاری فارس: مسئول امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان دنا گفت: کتابخانه عمومی سی‌سخت در مکانی نامناسب و دور از دسترس علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار دارد و این چنین وضعیتی زیبنده این شهرستان نیست.

وضعیت فیزیکی کتابخانه سی‌سخت زیبنده نیست

ژیلا رحیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دنا گفت: کتابخانه عمومی شهر سی‌سخت در سال 73 در محلی نامناسب و دورافتاده و دور از دسترس در میان تعدادی کارگاه صنعتی احداث گردیده و مردم شهر سی‌سخت و حومه مشکلات فراوانی برای رفت و آمد و استفاده از کتابخانه این شهر دارند.

وی ابراز داشت: مشکلات عمده‌ای در این زمینه وجود دارد که بر سایر فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف کتابخانه شهرستان اثرات منفی داشته است.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان دنا افزود: مطابق استانداردهای نهاد کتابخانه‌های کشور در مرکز هر شهرستان یک کتابخانه مرکزی باید ایجاد و راه‌اندازی شود و این امر در بقیه شهرستان‌های استان تحقق یافته و یا در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: بر اساس استانداردهای تعریف شده در سند نهضت مطالعه مفید که هدف اصلی آن دستیابی به جایگاه ممتاز در جهان از نظر سرانه مطالعه مفید بر اساس سند چشم‌انداز سنجش فرهنگ عمومی در افق ایران در سال 1404 بوده که در تمام شاخص‌ها در شهرستان ما جای کار زیاد است تا به حد مطلوب و استانداردها برسیم.

رحیم‌پور اذعان کرد: استاندارد فضای کتابخانه‌های عمومی به میزان هشت متر به ازای هر 100 نفر است که در شهرستان دنا به ازای هر 100 نفر دو متر می‌باشد.

وی یادآور شد: با آن‌که شهرستان دنا چهارمین شهرستان تاسیس شده این استان بوده، تنها شهرستانی است که به رغم پیگیری انجام شده در شهرستان و استان هیچ جایی در مصوبات فرهنگی از نظر توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها در سفر ریاست جمهوری به استان نداشته است.

این مسئول افزود: مردم و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی همواره از طریق جلسات انجمن و ارتباط با مسئولین ذی‌ربط جابجایی این کتابخانه به محل مناسب و قابل دسترسی را پیگیر شده‌اند ولی بر خلاف تمام تلاش‌ها و پیگیری‌ها هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: در سال 82 یک قطعه زمین جهت ساخت کتابخانه عمومی شهر پاتاوه تهیه گردید و پیمانکار آن نیز مشخص و زمین هم خاکبرداری شد اما تاکنون پروژه بدون هیچگونه پیشرفت فیزیکی متوقف گردیده است.

رحیم‌پور عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد پویا نقش ویژه‌ای در رشد دانش عمومی افراد و توسعه همه جانبه یک جامعه دارند.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان دنا گفت: انتظار اصلی مردم شهرستان به عنوان قطب فرهنگی استان احداث کتابخانه مرکزی این شهرستان در مکانی مناسب و قابل دسترس بوده، آن‌چنان که شایسته این شهرستان باشد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول