اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان:

واگذاری 20 باب کتابخانه عمومی توسط شهرداری‌ها به نهاد کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: طی سال گذشته 20 باب کتابخانه در استان اصفهان که توسط شهرداری‌ها احداث شده بود به نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها واگذار شده است.

واگذاری 20 باب کتابخانه عمومی توسط شهرداری‌ها به نهاد کتابخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا یاوری ظهر امروز در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید در شهرستان اردستان با بیان اینکه تحقق نهضت مطالعه مفید نیازمند کمک همه دستگاه‌های فرهنگی است، اظهار داشت: در حال حاضر زیرساخت‌های نهضت مطالعه مفید در استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 88 تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در حدود 70 هزار نفر بوده است، تصریح کرد: این رقم در پایان سال 90 به 200 هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان را تا پایان سال 88 یک میلیون و 400 هزار جلد کتاب اعلام کرد و گفت: این رقم در حال حاضر به 2 میلیون و 400 هزار جلد افزایش یافته است.

وی به اهدای بیش از 300 هزار جلد کتاب توسط خیّران به کتابخانه‌های استان اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته 20 باب کتابخانه در استان اصفهان که توسط شهرداری‌ها احداث شده بود به نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها واگذار شده است.

یاوری با بیان اینکه کل وصول نیم درصد شهرداری‌ها به نهاد کتابخانه‌ها در سال 88 حدود 3 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است، تصریح کرد: این رقم در سال گذشته به 6 میلیارد و 700 میلیون ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه مقدمات تاسیس انجمن خیّران کتابخانه‌ساز در شهر اصفهان، کاشان و خمینی‌شهر انجام شده است خواستار تشکیل انجمن خیّران کتابخانه‌ساز شهرستان اردستان شد و تصریح کرد: بودجه‌های دولتی پاسخ‌گوی هزینه‌های کتابخانه‌های عمومی نیست و باید به سمت کمک‌های خیّران حرکت کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه در سفر سوم ریاست جمهور به استان اصفهان احداث یک باب کتابخانه استاندار در مرکز شهرستان‌های استان با زیربنای 3 هزار مترمربع مصوب شده است، افزود: شهرداری‌های استان باید نسبت به اختصاص مکان مناسب برای احداث این کتابخانه‌ها اقدام کنند تا به محض پیش‌بینی اعتبارات ملی کار احداث این کتابخانه‌ها آغاز شود و این موضوع در سفر جاری هیئت دولت به استان اصفهان پی‌گیری می‌شود.

وی از اتصال شبکه کتابخانه‌های عمومی کشور به یکدیگر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ورود اطلاعات در سامانه کتابخانه دیجیتال در حال انجام است و افراد می‌توانند از این امکانات به راحتی با یک خط اینترنت استفاده کنند.

یاوری به اقدامات صورت گرفته برای به روز کردن کتاب‌های کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: در اسفندماه سال گذشته طرح وجین کردن کتابخانه‌ها ابلاغ شد و در این طرح کتاب‌های فرسوده و بلااستفاده جمع‌آوری و کتاب‌های جدید جایگزین می‌شود.

وی به افزایش استقبال عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر شاهد رشد سه برابری عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان بوده‌ایم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول