اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم در جمع خبرنگاران:

زیربنای کتابخانه‌های عمومی قم به 42 هزار مترمربع می‌رسد

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: با اجرای پروژه کتابخانه مرکزی و دو کتابخانه در حال احداث مجموعه مساحت کتابخانه‌های عمومی قم به 42 هزار مترمربع خواهد رسید.

زیربنای کتابخانه‌های عمومی قم به 42 هزار مترمربع می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی قم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه کتابخانه مرکزی قم از طرح‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان قم محسوب می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود سال گذشته آغاز شود اما به دلیل تأمین زمین مورد نیاز، عملیات اجرایی پروژه با تأخیر شروع شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های فراوان صورت گرفته برای تملک زمین مورد نیاز کتابخانه مرکزی قم افزود: مکان بسیار مناسبی در منطقه‌ای محروم از قم با همکاری وزارت نفت در این خصوص تهیه شده است.

استاندار قم ادامه داد: در این مسیر بسیاری از دست‌اندرکاران از جمله نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی تلاش کردند تا وزارت نفت قانع شده و زمین مزبور برای احداث کتابخانه و مجتمع فرهنگی اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه زمین در نظر گرفته شده برای کتابخانه مرکزی قم در مکان خوبی قرار دارد گفت: توافق حقوقی با وزیر نفت در خصوص این زمینه روز گذشته صورت گرفت و امروز نیز کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن با حضور آیت‌الله سبحانی زده شد.

موسی‌پور خاطر نشان کرد: ساخت کتابخانه و مجتمع فرهنگی هنری موقعیت بسیار خوبی از نظر فرهنگی برای این منطقه از قم و سراسر شهر فراهم کرده و موجب جهش در زیرساخت‌های فرهنگی استان می‌شود.

وی با اشاره به زیربنای 28 هزار مترمربعی کتابخانه‌های عمومی موجود در سطح استان گفت: با اجرای پروژه کتابخانه مرکزی و نیز دو کتابخانه در حال احداث در مناطق محروم که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، مجموعه مساحت کتابخانه‌های عمومی قم بالغ بر 42 هزار مترمربع خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه هزینه در نظر گرفته شده برای کتابخانه مرکزی قم از محل اعتبارات سفر رهبری تضمین شده است اظهار کرد: همه دست‌اندرکاران این طرح باید تلاش کنند تا هر چه سریع‌تر کتابخانه مرکزی قم احداث شده و همه مردم قم از برکات آن بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص برکناری خود از استانداری قم بیان داشت: همه مسئولیت‌ها مدت مشخصی دارند و بنا نیست که یک شخص در یک سمت باقی بماند بلکه چرخش مسئولیت‌ها همیشه وجود داشته است.

موسی‌پور ادامه داد: پیش از این دیگران در قم مسئول بودند و این خدمتگزاری نیز توفیقی برای من بود که مدتی در خدمت مردم ولایت‌مدار خطه کریمه اهل‌بیت(ع) باشم و اکنون نیز به تصمیم رئیس جمهور مدت مسئولیت من به پایان رسیده است.

استاندار قم گفت: در حال حاضر قصدی برای پذیرفتن مسئولیت جدید ندارم و لازم است که برای مدتی استراحت کنم تا خستگی این سه سال از تن بیرون شود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول