اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار استان اردبیل:

موزه شهدا امسال در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: موزه شهدا با جمع‌آوری آثار و اسناد شهیدان پرافتخار در سال ‌جاری در شهر اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

موزه شهدا امسال در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت عصر امروز در جریان بازدید از چند طرح توسعه‌ای حوزه دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: با راه‌اندازی این موزه خواسته و مطالبه بسیاری از ایثارگران و خانواده‌هایشان به ثمر نشسته و یک شرایط مطلوبی را در جمع‌آوری و حفظ و حراست از این آثار شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: این موزه قرار است در ساختمان سابق میراث فرهنگی استان اردبیل راه‌اندازی شود که در حال دکورسازی و نماسازی فضاهای این ساختمان تاریخی هستیم تا بتوانیم این مجموعه را تا پایان نیمه‌اول سال آماده بهره‌برداری کنیم.

خوشبخت با اعلام اینکه در تزیین و چینش این موزه از سلیقه و علایق خانواده‌های شهدا کمک گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ما از خانواده‌های شهدا خواسته‌ایم آثار ارزشمند فرزندانشان را در این مجموعه قرار دهند تا نسل آینده با مشاهده این آثار آگاه و واقع به همه امور و مسایل باشند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که در کنار موزه شهدا جمع‌آوری آثار نیز باید به سرعت انجام شود، اضافه کرد: هرچند این روند کند پیش می‌رود اما انتظار داریم با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‌های فرهنگی به ویژه سپاه و بسیج در این کار سرعت عمل بیشتر به وجود آید.

وی از همت و تلاش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تهیه، تدوین و چاپ آثار شهدا در قالب کتاب، فیلم و عکس خبر داد و بیان کرد: نباید در این زمینه از دادن اطلاعات و آثار دریغ کرد چرا که این کار به نفع استان و حفظ ارزش‌هایی است که شهدا در دفاع از آن جان در طبق اخلاص گذاشتند.

به گزارش فارس، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در ادامه سخنان خود به روند اجرای موزه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه با حمایت استاندار اردبیل و دیگر مسئولان با تخصیص اعتبار مناسب به سرعت در حال انجام است.

خوشبخت گفت: امسال نیز برای تکمیل سازنده‌های این موزه و مرکز فرهنگی 3 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که امیدواریم عملیات اجرایی آن در کنار مجموعه تفریحی، گردشگری شورابیل با قوت و سرعت ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که تا آخر سال آینده این پروژه تکمیل شده و بتوانیم در این مجموعه بزرگ فرهنگی ایثارگران و دفاع مقدس آثار ارزشمند هشت سال جنگ تحمیلی را جمع‌آوری کنیم.

خوشبخت افزود: آثار جمع‌آوری شده در شرایط کنونی یک پنجم آثار قابل پیش‌بینی است که به سرعت با همراهی ایثارگران و خانواده‌های آنها تلاش می‌کنیم این مجموعه را به عنوان یادگاری از دوران دفاع مقدس و آثار به جای مانده از این ایام تکمیل کرده و در اختیار اهالی استان قرار دهیم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول