اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور شعب بانک ملی اصفهان:

برای ساخت موزه منطقه‌ای اصفهان هر کمکی بتوانم انجام می‌دهم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان اصفهان گفت: هر کمکی بتوانم برای ساخت موزه منطقه‌ای اصفهان انجام می‌دهم.

برای ساخت موزه منطقه‌ای اصفهان هر کمکی بتوانم انجام می‌دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی دهاقین دوشنبه شب در نشستی با عنوان ساخت موزه منطقه‌ای اصفهان که با حضور مسئولان میراث فرهنگی، استانداری و بانک ملی ایران در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: مشخص شدن تکلیف زمین کارخانه ریس‌باف حرف دل ما نیز هست ضمن اینکه دلمان می‌خواهد این اتفاق مثبت ساخت موزه برای شهر اصفهان به خوبی محقق شود.

این مسئول افزود: من سه هفته پیش، پس از جلسه‌ای با استاندار برای رفع این مشکل و تعیین تکلیف این زمین نامه‌ای برای مسئولان تهرانی نوشتم.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان اصفهان تصریح کرد: زمین کارخانه ریس‌باف در تصرف شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران است، ضمن اینکه هنوز بحث‌های انتقالی با شرکت ریس‌باف و کارگران آن ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در این‌باره آنچه در توان داشته باشم برای کمک به رفع این مشکل به کار می‌گیرم، اما عمده مسایل مربوط به این موضوع در دست من نیست و باید در تهران پی‌گیری شود.

دهاقین با بیان اینکه این زمین جزو سرمایه بانک است، اما به سبب محدودیت‌های عنوان شده نمی‌توان در آن ساخت و ساز تجاری نمود، تاکید کرد: ما نیز در راستای حفظ سرمایه‌گذاران بانک باید عمل کنیم و بدین منظور هدف ما رفع مسالمت‌آمیز این مشکل است.

این مسئول با اشاره به اینکه برای بانک پول نقد مهم‌تر از سرمایه است، گفت: این سرمایه مالی متعلق به سهامداران بانک ملی است که باید تکلیف آن مشخص شود و برای کمک به این موضع حاضرم خودم به تهران بروم و پی‌گیر بعضی مسائل شوم.

*‌ لازم است قضیه کارخانه ریس‌باف با ضرب‌الاجل دنبال شود

صمصام‌شریعت، معاون استاندار اصفهان پس از شنیدن سخنان دهاقین که به علت حضور نداشتن در اصفهان در اواخر جلسه به نشست آمده بود، گفت: از سپردن رفع این مشکل به مسئولان تهرانی دل خوشی ندارم، چرا که مصوبه پیشین نیز با سپردن رفع این مشکل به تهران به جای تعامل در اصفهان لغو شد.

وی اضافه کرد: رفع این مشکل نیاز به ضرب‌الاجل دارد و چشم امید به تهران داشتن گرهی از این مشکل نمی‌گشاید.

استاندار اصفهان نیز با تایید ضرب‌الاجلی بودن رفع این مشکل تاکید کرد: دو سال است برای ساخت این موزه و رفع مشکل آن تلاش می‌کنیم و اگر کار به این شکل ادامه پیدا کند تنها منجر به تصویب مصوبه‌های بیشتر می‌شود.

ذاکراصفهانی یادآور شد: اکنون بودجه مناسبی به این موزه اختصاص داده شده و این هشدار نیز از سوی مسئولان میراث فرهنگی به ما داده شده که اگر نتوانیم آن را با معرفی مکانی تاریخی به عنوان موزه جذب کنیم، این بودجه به شهر دیگری اختصاص داده می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: ما ساختمان شهید کشوری را نیز برای ساخت این موزه به مسئولان پیشنهاد کردیم، اما گفتند که این زمین باید حتماً ارزش تاریخی داشته باشد بنابراین هدف ما از تاکید بر روی این زمین زیر فشار گذاشتن بانک ملی نیست.

استاندار اصفهان تاکید کرد: ما سعی داریم به گونه‌ای عمل کنیم که بانک ملی در این ارتباط ضرر نکند، اما بانک ملی نیز باید طوری عمل کند که ما متضرر نشویم.

وی با اشاره به اینکه برای تعامل با بانک ملی اقدام‌هایی لازم صورت می‌گیرد، ادامه داد: این انتظار را داریم که صحبت‌های شما با دوستان تهرانی با این قاطعیت همراه باشد که به طور حتم می‌خواهید این زمین به فروش برسد و ما نیز اگر کارشناسان معاوضه‌های صورت گرفته از طرف استانداری را پاسخ‌گوی منافع بانک ندانستند می‌توانیم زمین‌های دیگری از جمله زمین‌ شهید کشوری را عرضه کنیم.

دهاقین نیز در پایان جلسه قول همکاری‌های لازم را در این زمینه داده و تاکید کرد: بانک ملی مربوط به تمام مردم است و ما خود را از مردم جدا نمی‌دانیم بنابراین به عنوان یک اصفهانی از ساخت موزه ملی اصفهان دفاع می‌کنیم. 

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول