اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد

راه‌اندازی 12 ورک‌شاپ صنایع دستی در موزه رختشویخانه زنجان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 12 ورک‌شاپ صنایع دستی در هفته‌های آینده در موزه رختشویخانه زنجان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 12 ورک‌شاپ صنایع دستی در موزه رختشویخانه زنجان

سعید حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برپایی ورک‌شاپ صنایع دستی در موزه‌های استان زنجان گامی در زمینه تحقق شعار سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه آموزش صنایع دستی در موزه صنایع دستی (بنای دارایی) زنجان راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حکاکی روی فلز و گلیم‌بافی در این مکان آموزش داده می‌شود که در آینده‌ای نزدیک کارگاه آموزشی ملیله‌کاری، چاروق‌دوزی یا مصنوعات چرمی نیز توسط اساتید مجرب راه‌اندازی می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه استانداردسازی فضاهای کارگاهی و حمایت و پشتیبانی تسهیلاتی از صنعتگران به‌ویژه حمایت از کارگاه‌های عمده تولید صنایع دستی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده سال جاری محسوب می‌شود، اضافه کرد: این برنامه‌ها با هدف افزایش میزان تولیدات صنایع دستی در استان زنجان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 13 پرونده از صنعتگران استان زنجان به تهران ارسال شده است تا از این هنرمندان با ارائه تسهیلات حمایت شود.

حسنی با اشاره به اینکه شناسایی و خرید آثار اصیل و بومی استان زنجان از دیگر برنامه‌هایی است که فرمانداران شهرستان‌های استان نیز از این برنامه پیشنهادی استقبال کردند، ادامه داد: این صنایع دستی اصیل بعد از خرید با هدف حمایت از تولید صنایع دستی و هنرهای سنتی، حفظ و احیا در موزه‌های استان نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان زنجان مهد صنایع دستی فلزات کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: در زمینه قاچاق صنایع دستی نیز باید برنامه‌ریزی شود.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به صادرات بیش از 7 میلیارد تومانی صنایع دستی در سال گذشته در استان زنجان تصریح کرد: اگر موانع صادرات برداشته شود و صادرات صنایع دستی رسمی شود، می‌توانیم صادرات صنایع دستی را ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول