اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین ‌بار صورت گرفت

نمایش سکه‌های دوره‌های تیموری و ترکمانان در موزه آستان قدس رضوی

خبرگزاری فارس: مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، گفت: برای نخستین بار در موزه حضرت رضا(ع) بیش از 150 عدد سکه نقره و مسی دوره‌های تیموری و ترکمانان به نمایش گذاشته شد.

نمایش سکه‌های دوره‌های تیموری و ترکمانان در موزه آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، محمدحسین یزدی‌نژاد با بیان اینکه برای نخستین بار در موزه حضرت رضا(ع) بیش از 150 عدد سکه نقره و مسی دوره‌های تیموری و ترکمانان به نمایش گذاشته شد، اظهار داشت: این مجموعه شامل بیش از 150 عدد سکه نقره و مسی امرای تیموری (771 تا 906 ه. ق) مربوط به امیر تیمور گورکانی (بنیان‌گذار سلسله تیموریان)، خلیل، شاهرخ، عبداللطیف، میرزا عبدالله و ابوسعید از امرای حاکم بر سرزمین ماوراءالنهر است.

یزدی‌نژاد با بیان اینکه سکه‌های این مجموعه در فاصله سال‌های 789 تا 908 ه.ق در شهرهای آمِد (دیار بکر)، ابرقوه (ابرکوه)، اِستِرآباد (گرگان)، باکویه (باکو)، بغداد، بلخ، مشهد، نیشابور، هرات و یزد ضرب شده‌اند، خاطرنشان کرد: تمامی این سکه‌ها اهدایی واقفان و اهدا کنندگانی هم‌چون رباب حسین علی‌السبع، محمدحسین پالیزکار، عبدالحسین زعفرانی، سیدحیدر و سیروس همامی به موزه آستان قدس رضوی هستند که برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ح30/ط4000‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول