اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌‌رضوی:

"موزه بزرگ خراسان" و "توس" ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی گفت: اجرای موزه بزرگ خراسان و توس در راس برنامه‌های مهم میراث فرهنگی است.

"موزه بزرگ خراسان" و "توس" ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی رجایی عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه منطقه‌ای آثار تاریخی حوزه فرهنگی شرق و شمال‌شرق کشور اظهار داشت: "هویت‌شناسی" مهم‌ترین جنگ ‌نرم در برابر تبلیغات مسموم غرب است که جوانان ایرانی با آگاهی از فرهنگ غنی و تمدن چندین هزار ساله ایران می‌توانند محکم‌تر در این راه گام بردارند.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی افزود: مهم‌ترین اصل برگزاری این نمایشگاه نزدیکی فرهنگی شش استان هم‌جوار خراسان ‌رضوی، جنوبی، شمالی، سیستان و بلوچستان، سمنان و گلستان است.

وی ادامه داد: در این راستا 120 قلم شئ تاریخی و قیمتی استان‌های شرق و شمال‌شرق کشور که قدمت آنها از 5 هزار سال پیش از میلاد تا دوره قاجار می‌رسد در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی افزود: این نمایشگاه به مدت یک سال و در هر استان یک ماه برپا می‌شود و افتتاح آن از خراسان‌رضوی و اختتامیه آن نیز در خراسان‌رضوی است.

وی از حضور پررنگ استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه به لحاظ وجود اشیای با ارزش و اهمیت شهر تاریخی سوخته یاد کرد و گفت: هم‌چنین مشهد با آثار معماری و تزئینی مربوط به فرهنگ توس جایگاه وی‍ژه‌ای در نمایشگاه به خود اختصاص داده است.

رجایی از ساماندهی دو طرح "موزه بزرگ" و "توس" با عنوان هدف‌گذاری‌های مهم و در دست اجرای میراث فرهنگی یاد کرد و وظیفه دستگاه‌های فرهنگی کشور را شناساندن هر چه بیشتر مردم با فرهنگ و تمدن تاریخی دانست.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول