اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دیواندره:

فقط 34 درصد راه‌های روستایی دیواندره آسفالته است

خبرگزاری فارس: فرماندار دیواندره با اشاره به مشکلات راه‌های روستایی این شهرستان، گفت: فقط 34 درصد راه‌های روستایی دیواندره آسفالته است.

فقط 34 درصد راه‌های روستایی دیواندره آسفالته است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سعدی نقشبندی در جلسه شورای مسکن استان کردستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی و در فرمانداری دیواندره برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان دیواندره با 82 هزار نفر جمعیت یکی از مناطق مستعد کردستان برای پرورش تولیدات دامی و زراعی بوده و بیش از 70 درصد جمعیت این شهرستان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وی افزود: هم‌اکنون 390 کیلومتر راه آسفالته در سطح روستاهای دیواندره ساخته شده و 120 کیلومتر راه آسفالته بین‌شهری نیز در این شهرستان وجود دارد که با توجه به وجود 270 روستا در این شهرستان و قرارگرفتن دیواندره در مسیر اصلی شمال به جنوب کشور این مهم شایسته این شهرستان نیست.

نقشبندی خاطرنشان کرد: میانگین آسفالت راه‌های روستایی در کشور بیش از 63 درصد است که متأسفانه این میانگین در دیواندره فقط 34 درصد است.

فرماندار دیواندره اظهار کرد: وجود بارش‌های سنگین برف، برودت و سرمای شدید در چند ماه از سال، فرسودگی تجهیزات راهسازی و برف‌روبی و همچنین توسعه خطی نواحی شهری در این شهرستان از جمله مشکلاتی است که طرح‌های عمرانی و خدماتی دیواندره را تهدید می‌کند.

نقشبندی افزود: عملیات زیرسازی 145 کیلومتر راه جدید روستایی در این شهرستان انجام شده و برای تکمیل این پروژه‌ها بیش از 220 میلیارد ریال نیاز است که امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان این مهم محقق شود.

گفتنی است در ادامه این جلسه اعضای شورای مسکن کردستان با حضور وزیر راه و شهرسازی تصمیماتی همچون اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار به بزرگراه قروه - بیجار، اختصاص 30 میلیارد ریال برای احداث بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان دهگلان، رفع مشکلات آب، برق و گاز پروژه 504 واحدی مسکن مهر دیواندره، احداث یک باب مدرسه 10 کلاسه در دیواندره و ایجاد تسهیلات جدید برای تعاونی مسکن مهر خبرنگاران و تمهیدات لازم برای برخورداری خبرنگاران مجرد کردستانی از مسکن مصوب کردند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول