اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش تکان‌دهنده فارس از تعاونی طلوع عدالت بیرجند

اختلاف 26 میلیارد ریالی در مسکن مهر / حق جلسه 833 میلیونی هیئت مدیره

خبرگزاری فارس: اختلاف 26 میلیارد و 304 میلیون ریال تا حق جلسه 833 میلیون ریالی اعضای هیئت مدیره تنها بخشی از واقعیت‌های تکان‌دهنده تعاونی طلوع عدالت بیرجند است.

اختلاف 26 میلیارد ریالی در مسکن مهر / حق جلسه 833 میلیونی هیئت مدیره

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به دنبال انعکاس اعتراض اهالی مجتمع 192 واحدی طلوع عدالت بیرجند در اوایل خرداد ماه امسال به سرپرستی خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی تیم ویژه خبری برای بررسی موضوع شکل گرفت که گزارش کامل آن طی روزهای آینده منتشر می‌شود.

مهم‌ترین موضوع گزارش اختلاف 26 میلیارد ریالی در مسکن مهر طلوع عدالت بیرجند است. چیزی که بازرس اصلی تعاونی به آن اشاره کرده است.

مجید بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در ابتدای کار قرار بود از هر عضو 75 میلیون ریال آورده نقدی و 150 میلیون ریال وام گرفته شود که این ارقام به تدریج به 132 میلیون ریال و 220 میلیون ریال افزایش یافت.

اگر مبلغ اضافه گرفته شده از هر عضو را 57 میلیون ریال آورده نقدی و 70 میلیون تسهیلات اضافی بگیریم چیزی بالغ بر 137 میلیون ریال از هر عضو گرفته شده است. یعنی برای 192 واحد 26 میلیارد و 304 میلیون ریال اضافی گرفته شده است.

بازرس اصلی تعاونی طلوع عدالت می‌گوید: این واحدها با حضور رئیس جمهور در آخرین سفرشان در سال 90 افتتاح می‌شود. بعد از افتتاح بار دیگر هیئت مدیره تقاضای 2 میلیون تومان پول برای تحویل دفترچه قسط و اعلام پایان کار می‌کند.

اقدامات قابل تامل در این زمینه فراوانند که تیتروار به بخشی از آنها اشاره می‌شود:

1- حق جلسه 833 میلیون و 49 هزار و 683 ریالی که در تراز آزمایشی تعاونی در 29 اسفند ماه سال 89 به آن اشاره شده و از کد حساب 713081 با کد تفصیلی 807001 برداشت شده است.

2-نفوذ آب از سقف اغلب واحدها و در پاره‌ای موارد تخریب سقف بعد از شش ماه سکونت

3-خرابی تعدادی از آسانسورها بعد از شش ماه سکونت با وجود هزینه‌ای بالغ بر 180 میلیون تومان که در قرارداد شماره 89552 مورخ 30 اردیبهشت 89 به آن اشاره شده است.

4-استفاده از درب‌های دو تکه برای ورودی واحدها با پایین‌ترین کیفیت که تصاویر آن موجود است.

5-استفاده از درب‌هایی که اصلا ساکنان واحدها امنیت نداشته به گونه‌ای که به راحتی دست از بالای درب ورودی رد شده و می‌توان درب‌ها را باز کرد. برخی ساکنان در هنگام استراحت مانع پشت درب‌ها برای امنیت بیشتر می‌گذارند.

6-کیفیت نامطلوب گچ واحدها، سرامیک‌ها و موزاییک‌ها به گونه‌ای که اغلب کنده شده‌اند و آب به راحتی به سقف واحد پایین‌تر نفوذ می‌کند.

7- اخذ هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیون تومان برای امور اداری هر واحد

8- استفاده از وسایل بی‌کیفیت در برخی از اقلام

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول