اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد

پایان کار 70 درصد از مسکن مهر آذربایجان‌غربی تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ساخت و ساز 70 درصد از واحدهای مسکن مهر استان تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

پایان کار 70 درصد از مسکن مهر آذربایجان‌غربی تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خلیل محبت‌خواه در نشست بررسی مشکلات مسکن مهر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در حال حاضر طرح مسکن مهر آذربایجان‌غربی 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه اقداماتی چون خرید اراضی و واگذاری مسکن مهر به صورت گروهی برای حل مشکل معارض پروژه مسکن مهر طرزلو در حال اجرا است، افزود: احداث 37 هزار و 500 واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت آذربایجان‌غربی هدف‌گذاری شده است.

محبت‌خواه اضافه کرد: روند پیشرفت اجرای مساکن مهر با انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه مابین بانک عامل، اداره کل راه و شهرسازی در جایگاه کارفرما و پیمانکار واجد شرایط با عنوان مجری طرح شتاب گرفته است.

وی اظهار داشت: عقد تفاهم‌نامه سه جانبه مابین بانک عامل، اداره کل راه و شهرسازی در جایگاه کارفرما و پیمانکار واجد شرایط با عنوان مجری طرح روشی است برای رفع چالش عده‌ای از تعاونی‌ها که آورده اعضا در آنها کافی نبود.

محبت‌خواه تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تنها متولی اجرای پروژه مسکن مهر نیست و در این بین دستگاه‌های اجرایی متعددی نقش‌آفرین هستند.

وی با انتقاد از ناتوانی مالی و فنی برخی از تعاونی‌ها گفت: مراحل احداث تعدادی از طرح‌های مسکن مهر به صورت امانی اجرا شده که این امر برخلاف شرایط پیمان است و باید به شکل پیمانی انجام شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی ادامه داد: تعاونی‌ها نمی‌توانند مدعی شوند که بوروکراسی اداری روند مراحل اعطای تسهیلات مسکن مهر را کند کرده است.

وی اظهار داشت: اینکه عده‌ای از پرداخت نشدن به موقع تسهیلات گله‌مند هستند به این دلیل است که در زمان معین در سامانه ثبت نام مسکن مهر نام‌نویسی نکرده‌اند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان سامانه ثبت‌نام مسکن مهر یک سیستم یکپارچه کشوری است و مدیریت آن از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت می‌گیرد و متقاضیان مسکن مهر برای دریافت تسهیلات باید در سامانه مسکن مهر ثبت‌نام کنند.

آذربایجان‌غربی 17 شهرستان، 42 شهر، 40 بخش و 3 هزار و 12 روستا دارد و 528 هزار خانوار در 495 هزار واحد مسکونی استان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول