اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن سینمای جوان زنجان خبر داد

برگزاری جایزه "فیلمنامه ‌نویسی" شعار سال در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن سینمای جوان استان زنجان گفت: جایزه دو ماهانه فیلمنامه‌نویسی با موضوع شعار سال از برنامه‌های انجمن سینمای جوان در سال جاری است.

برگزاری جایزه "فیلمنامه ‌نویسی" شعار سال در زنجان

زین‌العابدین نصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، برگزاری جایزه دو ماهانه فیلمنامه‌نویسی با موضوع شعار سال را از برنامه‌های انجمن سینمای جوان در سال جاری برشمرد و اظهار کرد: با برگزاری این برنامه افراد فعال در این حوزه ساماندهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای نخستین دوره این برنامه موضوع آزاد انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: در نگاه دوم فیلمنامه‌هایی که در موضوع تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باشد، مورد حمایت انجمن سینمای جوان قرار می‌گیرند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان زنجان خاطرنشان کرد: این انجمن سه وظیفه اصلی آموزش، تولید و عرضه را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه انجمن سینمای جوان زیر نظر این سه مجموعه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد، افزود: این برنامه‌ها با ساختار کامل هنری، سینمایی و فرهنگی برگزار می‌شود.

نصیری با اشاره به ارائه آموزش‌های بلند مدت از سوی این انجمن خاطرنشان کرد: طی یک و نیم سال اخیر 30 هنرجو برای دوره‌های فیلم‌سازی بلند مدت از طریق آزمون سراسری جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه این افراد آموزش‌های لازم را اخذ کرده‌اند، افزود: این افراد آموزش‌های لازم را برای ورود به عرصه فیلم‌سازی فرا گرفته‌اند.

دوره‌های آموزشی کوتاه مدت این انجمن را در زمینه‌های کارگردانی سینما، صدا در سینما، مبانی هنرهای تصویری، مبادی سواد بصری، آموزش‌های تصویربرداری، نقد و تحلیل فیلم برشمرد و گفت: بسترهای آموزش‌های کوتاه مدت از طریق انجمن سینمای جوان استان زنجان آماده شده است.

وی یادآور شد: هنرجویان پس از اتمام این دوره‌ها فارغ‌التحصیل شده و برای آموزش تکمیلی این افراد اقدام می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان استان زنجان از برگزاری ورک شاپ‌های مختلف از سوی انجمن سینمای جوان خبر داد و افزود: در شش ماهه نخست سال جاری ورک‌شاپ‌های تدوین صدا و تصویر، فیلمنامه‌نویسی، پاسپارتیو عکس، ادیت عکس، فیلم سینمایی مستند، کارگردانی فیلم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این ورک شاپ‌ها از طریق سه ضلع زنجان، تهران و یکی از اساتید برجسته کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این ورک شاپ‌ها به صورت تخصصی در استان زنجان برگزار می‌شود.

نصیری از افزایش کیفیت اجرای برنامه‌های آموزشی این انجمن در سال جاری خبر داد و گفت: برای افزایش کیفیت برگزاری دوره‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه با افزایش کیفیت نتایج مطلوب‌تری به دست می‌آید، یادآور شد: آموزش نیروهای متخصص و ورزیده از اهداف انجمن سینمای جوان است تا افرادی کارآمد را به جامعه فرهنگی تحویل دهند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان زنجان بر ضرورت عمق‌بخشی به برنامه‌های آموزشی تاکید کرد و افزود: انجمن سینمای جوان برای عمق‌بخشی به برنامه‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

وی با بیان اینکه به منظور عمق‌بخشی به برنامه‌های آموزشی این انجمن هر ماه جایزه عکس با موضوع مشخص در استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: جایزه عکس استان زنجان در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول