اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

واحدهای کارگاهی در 12 بخش خراسان‌شمالی ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی از ایجاد واحدهای کارگاهی در 12 بخش و دهستان این استان خبر داد.

واحدهای کارگاهی در 12 بخش خراسان‌شمالی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی، ابوطالب شفقت اظهار کرد: به استناد ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه کشور در خصوص حمایت از گسترش کشاورزی صنعتی و صنایع روستایی، احداث 6 هزار مترمربع واحد کارگاهی در استان در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به تاکید ویژه بر توسعه بخش‌ها و دهستان‌ها در برنامه پنجم توسعه کشور، احداث واحدهای کارگاهی در این مناطق برای توانمند‌سازی و افزایش تولید محصولات کشاورزی با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

شفقت تصریح کرد: طی دو سال گذشته در این استان برنامه ویژه‌ای برای توسعه بخش‌ها و دهستان‌ها اجرا شده است و با احداث واحدهای کارگاهی در این مناطق این برنامه‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در این شرکت در 12 بخش و دهستان استان، 6 هزار مترمربع واحد کارگاهی احداث خواهد شد.

محمدرضا باقری اظهار کرد: هدف از احداث این واحدهای کارگاهی حمایت از صنایع تبدیلی کشاورزی و صنایع دستی و ارتقای سطح درآمد و کیفیت زندگی روستاییان و کشاورزان استان است.

وی اضافه کرد: برای احداث این واحدهای کارگاهی حدود بیست میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با تأمین منابع مالی، در بخش‌ها و دهستان‌های بزرگ استان ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: کاهش دوران سازندگی واحدهای کوچک صنعتی به منظور تسریع و تسهیل ورود به دوران بهره‌برداری از مزایای مجتمع‌های کارگاهی است.

وی با تاکید بر توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال در استان گفت: واحدهای صنعتی در مجتمع‌های کارگاهی با سرمایه‌گذاری کمتر و ایجاد فرصت‌های اشتغال بیشتری به بهره‌برداری می‌رسند.

باقری خاطرنشان کرد: با حمایت استاندار خراسان‌شمالی، مسئولان مرتبط استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حمایت‌ها و مساعدت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روند احداث واحدهای کارگاهی پیش‌بینی شده و واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان‌شمالی افزایش یافته است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول