اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 80 دهیار زنجانی صورت گرفت

برگزاری کارگاه آموزشی طرح بازیافت از مبدا در زنجان

خبرگزاری فارس: با حضور 80 دهیار زنجانی، کارگاه آموزشی طرح بازیافت از مبدا در زنجان آغاز شد.

برگزاری کارگاه آموزشی طرح بازیافت از مبدا در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، طرح بازیافت از مبدا با حضور کارشناسان، دهیاران و مدیران استان زنجان از صبح امروز در اداره‌کل محیط زیست استان زنجان آغاز شد.

این طرح که با حضور مسئولان و کارشناسان اداره‌کل محیط برگزار می‌شود تا عصر ادامه خواهد داشت.

مسئول آزمایشگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کارگاه آموزشی طرح بازیافت زباله طبق آئین‌نامه اجرایی طرح بازیافت زباله از مبدا که به مراکز استان‌ها و مناطق روستایی ارائه شده است، امروز در زنجان در حال برگزاری است.

جعفر خامسی با بیان اینکه با اجرای این کارگاه دهیاران با قوانین مدیریت پسماند آشنا می‌شوند، افزود: این طرح تا پایان سال 91 در مراکز استان‌ها اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: آشنایی دهیاران با طرح ویژه ورنی کمپوست از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه است، افزود: با بازیافت زباله در مبدا این زباله‌ها تبدیل به کود کشاورزی شده و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مسئول آزمایشگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه دفع زباله با اجرای این طرح کاهش می‌یابد، افزود: جلوگیری از آلودگی‌ آب‌های زیرزمینی، خاک، گیاهان و هوا از مزایای اجرای این طرح است.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح از عفونت‌های ناشی از آلودگی آب و تجمع حیوانات موذی جلوگیری شده و مصارف کود شیمیایی را کاهش می‌دهد.

خامسی ایجاد زمینه اشتغال را از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: کاهش مصرف انرژی، بهینه‌سازی و ارتقای بهداشت و سلامت از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه اگر طرح بازیافت زباله از مبدا اجرایی شود، فعالیت‌های مطلوبی در این زمینه صورت می‌گیرد، افزود: باید با ارائه آموزش‌های لازم زمینه اجرای این طرح را آماده کرد.

مسئول آزمایشگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در ادامه بر ضرورت ارائه آموزش‌های بازیافت زباله از مبدا در بطن جامعه تاکید کرد و گفت: باید ارکان مختلف جامعه در این زمینه همسو حرکت کنند.

وی با بیان اینکه با ارائه آموزش‌های لازم این طرح به نحو مطلوبی اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از ارائه آموزش، ابزار کار باید در اختیار قرار گرفته و تجربه اساتید دانشگاهی در این زمینه کارگر باشد.

گفتنی است این کارگاه آموزشی با حضور میرکی یکی از اساتید جهاد دانشگاهی در زنجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول