اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور حجت‌الاسلام قرائتی

نخستین کارگاه تخصصی روش تبلیغ در شاهین‌شهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی نخستین کارگاه تخصصی روش تبلیغ در شاهین‌شهر برگزار شد.

نخستین کارگاه تخصصی روش تبلیغ در شاهین‌شهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی ظهر امروز در نخستین کارگاه تخصصی روش تبلیغ که به همت امام جمعه شاهین‌شهر و با حضور جمع کثیری از روحانیان و مبلّغان مذهبی در تالار شیخ بهایی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: دوران نوجوانی و جوانی یکی از ادوار حساس زندگی انسان و دارای ویژگی‌هایی چون زودرنجی، غلیان عواطف و احساسات است و می‌طلبد مبلّغان مذهبی در مواجهه با قشر جوان بسیار با صداقت و احترام رفتار کنند.

وی اضافه کرد: در میان تمام کسانی که به گونه‌ای در اداره امور مسجد دخالت دارند، امام جماعت دارای نقش ممتاز و ویژه است به طوری که عملکرد او بر جذب افراد و از جمله جوانان موثر می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: روابط و احترام میان امام جماعت و جوانان، نباید در چارچوب خشک و رسمی باقی بماند بلکه باید به یک رشته روابط عاطفی منجر شود، یعنی امام جماعت به عنوان یکی از دوستان جوان به شمار رود، او را همراهی کند، مشکلاتش را درک کرده و موفقیت او را بزرگ بدارد و در ناراحتی و غم در کنارش باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید در نماز جماعت مراعات حال مردم را کرد، هر قشر و گروهی حوصله ویژه خود را دارد، نباید وقت نمازگزاران را بی‌جهت تلف کرد و امام جماعت باید به آنچه می‌گوید خود و اهل خانواده‌اش عمل کنند.

قرائتی افزود: در روش تربیتی اسلام بر چند شرط تاکید شده، یکی مشافهه و چشم به چشم بودن و نکته بعدی محبت و تقدس است که باید به این امر توجه شود که هدف ما آنهایی هستند که نماز نمی‌خوانند و یا به مسجد نمی‌روند و می‌خواهیم به نماز و مسجد دعوتشان کنیم.

وی ادامه داد: باید برای اینها برنامه داشته باشیم و یکی از برنامه‌های مهم ارتباط مستقیم است، جوانانی که مومن به نماز و علاقه‌مند به توسعه فرهنگ نماز و مسجد هستند و می‌توانند بهترین سرباز این جبهه و میدان باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: بنابراین تربیت باید نقش به نقش، جوان به جوان باشد تا موثرتر واقع شود.

وی افزود: مبلّغان مذهبی باید همواره خوش‌بیان و خوش‌فکر باشند و معلومات خود را به روز کنند.

قرائتی اذعان داشت: فرمایشات حضرات معصومان(ع) ضمن اینکه برای ما راهگشا و نویدبخش است از طرفی وظیفه و مسئولیت ما را نیز دو برابر می‌کند و ما را به این باور می‌رساند که در حقیقت می‌توان در جذب جوانان به مسجد و جماعت بهتر از وضع موجود عمل کرد.

انتهای پیام/صا20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول