اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد

برگزاری 26 کارگاه ترویج تعاون در مدارس گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از برگزاری 26 کارگاه ترویج تعاون در مدارس استان گلستان خبر داد.

برگزاری 26 کارگاه ترویج تعاون در مدارس گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسینعلی خواجه‎مظفری ظهر امروز در جمع مدیران ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار داشت: در یک سال گذشته برای برنامه‎های ترویجی تعاونی‎ها به منظور توسعه اشتغالزایی اقدامات شایسته‎ای در این اداره کل انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی کشور در ارتباط با پدیده‎های بیکاری و لزوم توجه جدی به ایجاد اشتغال یک امر حیاتی است خاطر نشان کرد: برای قشر دانش‎آموخته و فارغ‎التحصیلان مراکز آموزش عالی، فنی‎وحرفه‎ای و رسالتی که در این خصوص مطابق اهداف و ضوابط کلی بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و همچنین سیاست‎های کلی اصل 44 قانون اساسی بر عهده وزارت تعاون گذاشته شده، لازم است در فعالیت‎های آموزشی و ترویجی این وزارتخانه‎ علاوه بر توجه به ارتقای سطح کیفی فعالیت‎های تعاونی‎ها در گرایش‎های مختلف، برنامه‎های آموزشی در راستای تحقق اهداف مرتبط با اشتغالزایی و ایجاد بسترهای مناسب برای این منظور برنامه‎های جدی انجام شود.

خواجه‎مظفری بیان کرد: با تحقق برنامه‎های مدون در این خصوص می‎توان از ظرفیت‎های واقعی بنگاه‎های تعاونی موجود برای گسترش اشتغال و نیز بسترسازی برای ایجاد تشکل‎های تعاونی مولد و اشتغالزا از برنامه‎های آموزشی به صورت مختلف بهره‎مند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: در همین راستا در طول یک سال گذشته برنامه‎هایی مانند راه‎اندازی و تقویت واحدهای توسعه تعاون و کارآفرینی دانشگاهی، 25 کارگاه ترویجی در دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی استان، 26 کارگاه ترویجی در مدارس، برگزاری شش نمایشگاه توانمندی تعاونی‎های زنان، سه همایش به منظور توسعه تعاونی‎های دانش‌بنیان، برگزاری چهار گردهمایی و سمینار استانداردسازی مدیریت تعاونی‎ها و ... محقق شده است.

وی با بیان اینکه همچنین در راستای نهادینه کردن فرهنگ تعاون با دانشگاه‎های استان تفاهم‌نامه امضا شده است متذکر شد: دانشگاه مائده، علمی- کاربردی واحد استانی دانشگاه آزاد علی‎آباد کتول از جمله مراکز عالی است که در سال گذشته برای تحقق این هدف با ما همراهی داشته‎اند و در سال جاری نیز تفاهم‌نامه‎ای با دانشگاه جامع گلستان نیز محقق شده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول