اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد:

کارگاه‌ها هزار میلیارد ریال به تامین اجتماعی یزد بدهی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد گفت: کارگاه‌های زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی استان یزد هزار میلیارد ریال به این سازمان بدهکارند.

کارگاه‌ها هزار میلیارد ریال به تامین اجتماعی یزد بدهی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، جمیل حق‌پرست ظهر امروز در نشست معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد و مدیران حوزه بهداشت و درمان استان یزد با اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان یزد در مجموع 764 هزار و 326 نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد بیش از 25هزار نفر مستمری بگیر بازنشسته، حدود 3هزار نفر مستمری‌بگیر از کارافتاده و بیش از 9 هزار و 800 نفر مستمری‌بگیر بازمانده هستند.

وی ضریب پوشش بیمه‌ای در استان یزد از ناحیه بیمه تامین اجتماعی را 71 درصد اعلام کرد و افزود: نسبت تعداد بیمه‌شدگان به مستمری‌بگیران 6.6 به یک است.

حق‌پرست همچنین خاطرنشان کرد: در استان یزد در مجموع 34هزار و 561 کارگاه زیر پوشش بیمه هستند که میزان بدهی معوق این کارگاه‌ها به بیمه تامین اجتماعی هزار میلیارد ریال است.

وی با تشریح تعهدات پرداخت شده تا پایان سال 90 در بخش‌های مختلف کوتاه مدت، میان مدت، مقرری بیمه بیکاری و ... افزود: کل هزینه‌های پرداخت شده توسط بیمه تامین اجتماعی در استان یزد تا پایان سال گذشته بالغ بر 2 میلیارد تومان بوده است.

حق‌پرست همچنین تعداد زنان سرپرست خانوار زیر پوشش تامین اجتماعی استان یزد را هزار و 511 نفر اعلام کرد و افزود: 974 نفر از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی یزد نیز از مددجویان کمیته امداد هستند.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه در استان یزد 390 هزار نفر زیر پوشش بیمه خدمات‌درمانی هستند، اظهار داشت: بیش از 111 هزار نفر از آنها کارمندان دولت و بقیه سایر اقشار هستند.

محمد دریجانی خاطرنشان کرد: 44 هزار و 440 نفر نیز در استان یزد زیر پوشش بیمه ایرانیان هستند.

وی با بیان اینکه دولت نهم و دهم بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان برای بیمه ایرانیان کمک کرده است، افزود: هر فردی که زیر پوشش بیمه درمانی نیست می‌تواند زیر پوشش بیمه ایرانیان قرار گیرد که در این طرح 50 درصد هزینه توسط دولت و 50 درصد دیگر توسط بیمه شده پرداخت می‌شود و چنانچه بیمه شده نیز قدرت پرداخت نداشته باشد، تخفیف‌هایی برای او در نظر گرفته می‌شود.

دریجانی عنوان کرد: با استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای مختلف از جمله بیمه ایرانیان، اکنون 198 هزار و 616 روستایی استان یزد زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مکانیزه شدن تولید و صدور دفترچه بیمه در تمام استان یزد خبر داد و افزود: اکنون دفترچه بیمه و ارائه سایر خدمات به بیمه‌شدگان کمتر از 20 دقیقه در کلیه شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

دریجانی همچنین از عقد قرارداد با کلیه موسسات تشخیصی درمانی استان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 900 موسسه تشخیصی درمانی با بیمه خدمات درمانی استان یزد طرف قرارداد هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد میزان درآمدهای بیمه خدمات‌درمانی و میزان هزینه‌های آن بیان کرد: بیمه خدمات‌درمانی استان یزد ماهانه یک میلیارد تومان درآمد دارد اما 3میلیارد تومان برای مردم هزینه می‌کند.

دریجانی همچنین از پرداخت ماهانه حدود 4 میلیارد ریال به تیم سلامت در روستاهای استان یزد برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به روستاییان خبر داد.

وی اجرای طرح خانه به خانه شناسایی بیمه‌شدگان استان یزد با همکاری رابطان بهداشتی و اجرای طرح گسترش بیمه همگانی با همکاری سپاه الغدیر استان یزد را از مهم‌ترین برنامه‌های بیمه خدمات‌درمانی در راستای گسترش فعالیت‌های این سازمان در استان یزد برشمرد.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول