اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام (ره) آبیک:

سرانه حامیان پاسخگوی نیازهای ایتام نیست

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آبیک گفت: سرانه حامیان، پاسخگوی نیازهای ایتام این اداره نیست.

سرانه حامیان پاسخگوی نیازهای ایتام نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، فرزاد جهانگرد در گردهمایی روحانیون شهرستان آبیک در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی آبیک اظهار کرد: 200 یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) از حمایت‌های مادی و معنوی 600 حامی برخوردار هستند که سرانه ماهانه آنان 500 هزار ریال است که پاسخگوی نیازهای ایتام نیست.

وی افزود: با توجه به این که وجود روحانیون همیشه منشأ خیر و برکت بوده است، درخواست می‌کنیم که با شناسایی خیرین و متمکنین کمیته امداد را در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به ایتام یاری رسانند.

این مسئول اضافه کرد: با جذب حامیان بیشتر می‌توانیم سرانه ایتام را به 200 هزار ریال افزایش دهیم که به سرانه استانی نزدیک خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام (ره) آبیک تصریح کرد: روحانیون می‌توانند در راستای فرهنگ سازی اجرای طرح تاج گل و تخت کمیته امداد در بین مردم گام‌های ارزنده‌ای بردارند که شامل گل‌های مصنوعی است که صاحبان متوفی می‌توانند با اجاره آن‌ها از هزینه‌های زیاد به عنوان نمونه خرید گل‌های طبیعی گران‌قیمت و دور ریختن آنها جلوگیری کنند.

ظرفیت پرداخت زکات در 50 روستای آبیک وجود دارد

جهانگرد خاطر نشان کرد: با توجه به این که ظرفیت پرداخت زکات در 50 روستای شهرستان آّبیک وجود دارد، فقط از سوی کشاورزان 16 روستا زکات پرداخت می‌شود.

وی افزود: از هر روستایی که زکات پرداخت شود با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود، هزینه زکات صرف همان روستا می‌شود.

این مسئول ادامه داد: از مسئولان شهرستان هم می‌خواهیم که معادل پرداخت زکات را برای روستاهایی که زکات پرداخت کرده‌اند، اعتبار در نظر بگیرند که علاقه افراد برای پرداخت زکات هم افزایش خواهد یافت.

مدیر کمیته امداد امام (ره) آبیک بیان کرد: اگر روحانیون در دیدار چهره به چهره موفق شوند که کشاورزان را به پرداخت زکات سوق دهند و یا موفق نشوند حق‌الزحمه‌ای به آنان پرداخت می‌شود که گرچه بسیار ناچیز است، ولی از ثواب الهی بهره‌مند خواهند شد.

جهانگرد اضافه کرد: روحانیون با تبلیغات گسترده و دیدارهای چهره به چهره و بیان فواید پرداخت زکات می‌توانند در راستای نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات گام‌های مثبتی بردارند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول