اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان مطرح کرد

حمایت 13 هزار حامی از ایتام کردستان/70 درصد از حامیان ایتام غیربومی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از حمایت 13 هزار و 200 حامی از 6 هزار و 805 یتیم زیر پوشش این نهاد در این استان خبرداد.

حمایت 13 هزار حامی از ایتام کردستان/70 درصد از حامیان ایتام غیربومی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد بعد‌از‌ظهر امروز در دیدار با معاون حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) توجه به امور ایتام و تلاش در راستای رفع مشکلات و نیازهای آنها را یکی از مهم‌ترین اهداف و وظایف کمیته امداد امام‌خمینی(ره) دانست و اظهار کرد: توجه به رفع نیازهای عاطفی در کنار نیازهای مادی آنان از اولویت‌های مهم این نهاد مقدس است.

وی با بیان اینکه در بحث جذب حامیان در چند سال اخیر اقدامات موثری در سطح استان انجام شده است، خاطرنشان کرد:‌ برای رسیدن به اهداف و میانگین کشوری در این حوزه نیازمند انجام کارهای بیشتر به‌ویژه در بحث فرهنگ‌سازی هستیم.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان، در حال حاضر 70 درصد از حامیان ایتام زیرپوشش این نهاد در این استان غیربومی هستند و تلاش برای جذب حامیان بومی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در استان محسوب می‌شود.

موسی‌نژاد تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته در زمینه جذب حامیان بومی توفیقات بسیار خوبی را بدست آورده‌ایم.

وی یادآور شد: جذب 4 هزار حامی‌ برای ایتام کردستان در سال‌ گذشته هدف‌گذاری شده بود که‌ با تلاش‌ و اقدامات صورت گرفته، این مهم به‌صورت 100 درصد محقق شد.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان از این نهاد مقدس به‌عنوان بیت ولایت نام برد و افزود: تمام فعالیت‌ها و وظایفی که در این نهاد مقدس انجام می‌شود مقدس است و کار در این نهاد توفیق الهی برای کارکنان و امدادگران محسوب می‌شود.

موسی‌نژاد اضافه کرد: در این میان کار در حوزه اکرام با توجه به وجود ایتام و دستورات الهی که در زمینه کمک به ایتام در قرآن و توسط انبیا الهی داده شده بسیار ارزشمندتر و مقدس‌تراست.

وی رفع مشکلات و نیازهای تجهیزات و نیروی انسانی این حوزه را به منظور ارائه خدمات بهتر و شایسته‌تر به ایتام در سطح استان ضروری دانست و افزود: امیدواریم نگاه مسئولان کشوری این حوزه به کردستان نگاهی ویژه‌تر باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: هزینه‌های ارتباط با حامیان غیربومی ایتام سنگین است و این مهم نیازمند توجه مسئولان کشوری به منظور تامین اعتبارات در این حوزه را دارد.

موسی‌نژاد نبود نیروی انسانی به میزان مورد نیاز در حوزه اکرام را از دیگر مشکلات این حوزه در سطح استان برشمرد و  اضافه کرد: با توجه به تعدد سر‌فصل‌های کاری در حوزه اکرام، نیروهای آموزش‌دیده، متخصص و فعال از دیگر نیازهای حوزه اکرام است که باید نسبت به جذب نیروهای مورد نیاز اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در ادامه از کمیته امداد امام‌خمینی(ره)‌به‌عنوان یکی از نهادهای موفق در سطح استان در حوزه‌های مختلف نام برد و گفت: امروز دیگر نگاه سنتی به این نهاد مقدس نه تنها کاملا حذف شده بلکه به‌عنوان الگویی کامل و موفق در بسیاری از حوزه‌ها در سطح استان مطرح است.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان تصریح کرد: در حال حاضر کمیته امداد امام(ره) در همه سطوح با توجه به نیاز جامعه هدفش ورود پیدا کرده و به‌عنوان دستگاهی پویا و موفق در بین دیگر دستگاه‌ها و نهادها در سطح کشور و استان شناخته شده است.

موسی‌نژاد اضافه کرد: در بحث اشتغال با وجودی که این نهاد دستگاه متولی حوزه اشتغال نیست در سال گذشته در بین همه دستگاه‌های استان رتبه نخست را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای بسیاری از سیاست‌های کلان کشوری در این استان با توجه به بافت مذهبی و فرهنگی بسیار سخت‌تر از دیگر استان‌های کشور است، اضافه کرد: با وجود این محدودیت‌ها در بسیاری از سرفصل‌ها این استان جزو استان‌های مطرح و برتر کشور محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه و حمایت‌های بیشتر مسئولان حوزه اکرام در سطح کشور بتوانیم در این زمینه نیز جزو استان‌های پیشرو و برتر کشور باشیم.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول