اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد خبر داد

حمایت 650 هزار حامی از ایتام/ جذب 140 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در حوزه اکرام

خبرگزاری فارس: معاون حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) کشور از حمایت 650 هزار حامی از ایتام زیر پوشش این نهاد مقدس خبر داد.

حمایت 650 هزار حامی از ایتام/ جذب 140 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در حوزه اکرام

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آذر اسماعیلی بعد‌از‌ظهر امروز در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار نفر در حوزه اکرام ایتام در سطح کشور فعالیت می‌کنند و با تلاش آنها در سال گذشته بیش از 140 میلیارد تومان جذب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ساختار جدید جذب حامی برای ایتام تنها هدف کمیته امداد نبوده بلکه مهم‌ترین هدف این نهاد مدیریت درست کمک‌های جذب شده است.

به گفته اسماعیلی هدفمندسازی این منابع در خانواده‌ها و پس‌انداز بخشی از کمک‌ها برای برطرف شدن نیازهای آینده ایتام، مهم‌ترین هدف و رسالت کمیته امداد است.

گسترش جذب حامی در فضای مجازی

معاون حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) تقویت و گسترش جذب حامی از طریق فضای مجازی را از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در سال‌‌جاری عنوان و اظهار امیدواری کرد با تلاش هرچه بیشتر همکاران در این حوزه بتوانیم به‌خوبی وارد و مطالبات را تحقق بخشیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مکانیزه کردن کارها و برنامه‌ها در حوزه اکرام از دیگر مطالبات کمیته امداد از حوزه حمایت است که امیدواریم با همکاری و تعامل همه استان‌ها در این زمینه گام‌های مطلوب و اساسی برداریم.

ارتقا و توسعه اکرام ایتام به سمت اکرام خانواده‌ها

به گفته معاون حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، اکرام خانواده‌ها بعد از اکرام ایتام از دیگر اهداف حوزه حمایت است که برای تحقق این مهم برنامه‌های مختلفی در دستور کار این حوزه قرار گرفته است.

اسماعیلی تصریح کرد: سرانه خاصی به طرح اکرام خانواده‌ها (طرح محسنین) اختصاص داده شده که امیدواریم بتوانیم در این حوزه نیز همچون حوزه اکرام ایتام به‌خوبی عمل کنیم.

وی هزینه‌کرد بخش از اعتبارات جذب شده حوزه اکرام ایتام در راستای توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش را ضروری دانست و افزود: نگاه امروز در حوزه اکرام ایتام باید به سمتی حرکت کند که قسمتی از 50 درصد هدف‌گذاری خروج خانواده‌های زیرپوشش از زیر چتر حمایت‌های مستمر در برنامه توسعه پنجم از این محل تامین شود.

معاون حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) گفت: زیرساخت‌ها در طرح اکرام ایتام در حال حاضر کاملا آماده است و با توجه به آمادگی زیرساخت‌ها در این بخش باید به سمتی حرکت کنیم که طرح اکرام ایتام الگویی برای دیگر طرح‌های امداد باشد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اکرام همه محرومین و نیازمندان سطح جامعه به کمک افراد توانمندان به‌عنوان مهم‌ترین هدف و اولویت این نهاد در ساختار جدید به‌صورت ویژه دنبال می‌شود.

حمایت کمیته امداد از 60 درصد زنان سرپرست خانوار کل کشور

وی با بیان اینکه از مجموع 4 میلیون و 300 هزار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد، یک میلیون و 300 هزار نفر از آنها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: 850 هزار نفر از این تعداد تاکنون با کمک کمیته امداد بیمه شده‌اند.

معاون حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) تصریح کرد: بر اساس آمار در حال حاضر بیش از 60 درصد از زنان سرپرست خانوار توسط این نهاد مقدس حمایت می‌شوند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بیش از 78 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد امسال با استفاده از تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 31 درصد از جامعه هدف و مددجویان زیر پوشش کمیته امداد را سالمندان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به این سالمندان طرحی با عنوان تامین سلامت سالمندی با تامین بخشی از هزینه نگهداری افراد سالمند و زمینگیر در دستور کار این نهاد مقدس قرار گرفته است.

وی در پایان افزود: در این طرح نسبت به تامین سلامت سالمندان در حوزه‌های بهداشت عمومی، بهداشت دهان و دندان، بهسازی و بهداشت سرویس‌های بهداشتی و غیره برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده که همزمان با هفته گرامیداشت سالمندان به مرحله اجرا درمی‌آید.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول