اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

رسانه‌ها کمک به ایتام را فرهنگ‌سازی کنند/ ایتام از بی‌محبتی نباید اشک بریزند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تاثیر مهم رسانه‌های ارتباط جمعی در امر فرهنگ سازی کمک به ایتام گفت: باید مراکز فرهنگی، صدا و سیما و رسانه‌ها وارد صحنه شده و در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

رسانه‌ها کمک به ایتام را فرهنگ‌سازی کنند/ ایتام از بی‌محبتی نباید اشک بریزند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی پیش از ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان بیرجند به مناسبت هفته نیکوکاری اظهار کرد: آن‌قدر واژه یتیم و مشتقات آن مهم است که 23 بار در قرآن کریم به کار رفته و در آن به مسئولیت مردم و حکام در قبال یتیمان اشاره شده است.

وی ادامه داد: ما باید با یتیمان مانند برادران و خواهران خویش عمل کرده و با تقرب به آنها زمینه رشد و اعتلای هر چه بیشتر یتیمان را فراهم کنیم.

 

*همه ما به یتیمان محتاجیم

امام جمعه بیرجند با اشاره به مهم بودن موضوع توجه به یتیمان در دین اسلام گفت: این موضوع به قدری مهم است که خداوند در جایی از قرآن بی‌تفاوتی نسبت به یتیمان را با کفر برابر دانسته است.

رضایی بیرجندی ادامه داد: اگر می‌خواهید متوجه شوید که کسی مومن بوده و به خداوند و روز قیامت توجه دارد نگاه کنید که وی چه مقدار به یتیمان توجه می‌کند.

وی اضافه کرد: ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که اگر نیازمندی در جامعه وجود دارد فی‌الواقع ما به وی محتاجیم زیرا که با کمک کردن به او می‌توانیم زمینه رشد و تعالی خود را مهیا سازیم.

 

* مردم و مسئولان به یتیمان کم‌توجهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به توجه کم مردم و مسئولان به یتیمان ابراز داشت: جامعه اسلامی و قرآنی ما نسبت به یتیمان باید توجه ویژه‌ای داشته باشد و زمان برگزاری جشن نیکوکاری باید هوشیار بوده و به وظیفه خویش عمل کنیم.

رضایی بیرجندی ادامه داد: جشن نیکوکاری به این معنا نیست که نیکوکار به یتیمان و نیازمندان توجه کرده و به آنها خدمت کند، بلکه در واقع او به خویش خدمت می‌کند.

وی با اشاره به تاثیر مهم رسانه‌های ارتباط جمعی در امر فرهنگ سازی در جامعه گفت: باید مراکز فرهنگی، صدا و سیما و رسانه‌ها وارد صحنه شده و در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به فرهنگ‌ساز بودن قرآن کریم تصریح کرد: هر مجموعه فرهنگی باید یک وابستگی و پیوستگی فرهنگی با قرآن داشته باشد تا به موفقیت دست یابد.

رضایی بیرجندی با اشاره به این حدیث نبوی که هر کس تکفل یتیمی را قبول کند فاصله من و او در بهشت به اندازه فاصله دو انگشت یک دست خواهد بود، تصریح کرد: منظور از تکفل فقط کمک مالی نیست بلکه باید هر کس که این وظیفه خطیر را بر عهده می‌گیرد باید او را در راه رشد همراهی کرده و با محبت خویش زمینه شکوفایی آن یتیم را مهیا کند.

وی ادامه داد: نکند که از ایتام غافل شده و با بی‌توجهی به یتیمان زمینه تباهی آنها را فراهم کنیم.

 

* ایتام از بی‌محبتی و نبود امکانات اشک می‌ریزند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به عدم وجود عدالت در جهان امروز تصریح کرد: در دنیای امروز به نام آزادی و لیبرال دموکراسی، زورمداران عالم مانند سران عربی حاشیه خلیج فارس به رغم وجود هزاران نیازمند در کشورهایشان به قدری بهره‌مند از ثروت‌های مادی هستند که نمی‌دانند با پول‌های خویش چه کار کنند.

رضایی بیرجندی ادامه داد: امیدواریم که روزی فرا رسد که یتیمی از بی‌محبتی و نبود امکانات اشکی به صورت نداشته و در جهان زمینه لازم برای حکم‌فرمایی عدل مطلق آماده شود.

وی با اشاره به وظیفه خطیر ما در این موضوع گفت: ما هم سعی کنیم که با رسیدگی به ایتام و نیازمندان جامعه خویش را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنیم.

انتهای پیام/ط4000/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول