اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دانشگاه پیام‌نور

همایش ملی اسلام و ایتام در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش ملی اسلام و ایتام در تیرماه جاری و در این استان به همت دانشگاه پیام‌نور خبر داد.

همایش ملی اسلام و ایتام در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

رضا یوسفوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهمئی از برگزاری همایش ملی اسلام و ایتام در تیر ماه سال‌جاری خبر داد.

 یوسفوند گفت: یتیم‌نوازی در اسلام از مسائلی است که مورد توجه همه اولیا و بزرگان اسلام بوده و به آن اهمیت زیادی داده می‌شود.

این مسئول افزود: مهرورزی و یتیم‌نوازی در سیره پیشوایان اسلام زیاد به چشم می‌خورد و اسلام به این موضوع حساسیت فوق‌العاده‌ای نشان داده و آیات متعدد قرآن روش معصومین (ع) و سخنان و توصیه‌های ایشان دلایلی بر مدعای ما هستند.

وی گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی هر چه بیشتر با آیات و روایات اسلامی در خصوص مسائل مربوط به ایتام و راهکارها و موانع سد راه آن است از این رو شایسته است از دیدگاه آکادمیکی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و زمینه سازمان‌دهی این قشر عظیم اجتماعی فراهم شود.

یوسفوند با دعوت از تمام اساتید دانشگاه‌ها، پژوهشگران، مدیران و متخصصین صنایع و دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت شرکت در این همایش بیان کرد: قرآن و ایتام، سیرةالنبی و سیره علوی و نگرش صحابه به ایتام، ایتام در فرهنگ و تاریخ ایران قبل و بعد از اسلام از محورهای این همایش هستند.

یوسفوند همچنین به نقش و جایگاه ایتام و لزوم توجه و تاکید اسلام به ایتام اشاره کرد و افزود: اسلام و حس نوع دوستی، اسلام اقتصاد و ایتام، ایتام از دیدگاه روانشناسی، نهادها، سازمان‌ها و حقوق بشری و ایتام، ایتام و فقه اسلامی از دیگر محور‌های مورد بحث و موضوع مقالات در این همایش بزرگ و ملی است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این همایش 26 و 27 تیرماه در یاسوج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول