اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

نگه‌داری حدود 40 هزار معتاد در مراکز ترک اعتیاد اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیماران زیر پوشش مراکز درمانی در سال گذشته، 36 هزار نفر بود که این تعداد در سال جاری به 40 هزار نفر افزایش یافت.

نگه‌داری حدود 40 هزار معتاد در مراکز ترک اعتیاد اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان مجتبی رحیمی ظهر امروز همایش روز جهانی مواد مخدر استان اصفهان با بیان اینکه در کشور 2 میلیون معتاد وجود دارد، اظهار کرد: 10 میلیون ایرانی در ارتباط با معضلات ناشی از اعتیاد درگیرند.

وی با اشاره به  اینکه بیشترین آمار افزایش را در مراکز سوءمصرف مواد در کشور داریم، افزود: بودجه‌ای از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر اختصاص یافته است که در همین راستا به مصرف می‌رسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته روند تاسیس مراکز خصوصی در استان اصفهان 56 درصد رشد داشته است که 58 درصد این مراکز در شهر اصفهان مستقر است.

وی ادامه داد: در خود شهر اصفهان شاهد توزیع مشخصی از این مراکز نیستیم، اما این امر سبب ایجاد مشکلات متعددی شده است.

رحیمی آمار بیماران زیر پوشش در سال 90 را 36 هزار نفر دانست و گفت: این تعداد در سال جاری به 40 هزار نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در شهرستان خمینی‌شهر 16 مرکز ترک اعتیاد وجود دارد، اظهار داشت: در سایر شهرستان‌ها در برخی موارد یک مرکز ترک اعتیاد وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در مراکز تفریحی و آموزشی شهر این مراکز ایجاد نمی‌شود، گفت: این مراکز باید در مناطق حاشیه و کم‌تردد ایجاد شود.

رحیمی به آموزش 317 پزشک در سال 90 اشاره کرد و گفت: استان اصفهان در این زمینه نسبت به سایر استان‌ها پیش‌گام بوده است.

وی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی روان‌شناسی و پرستاران در کمپ‌های ترک اعتیاد استان اشاره و تصریح کرد: تغییراتی که امروزه در مصرف مواد مخدر در پیش داریم سبب شده است که شاخص‌های مصرف مواد مخدر به روان‌گردان برود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید به اینکه مواد روان‌گردان سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، اضافه کرد: به منظور جلوگیری از سوءمصرف مواد مخدر باید برنامه‌ریزی کرد.

وی هم‌چنین به نظارت 800 مورد از مراکز ترک اعتیاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این راستا پاره‌ای مشکلات هم‌چون نوع برخورد و اخطار قطع سهمیه دارویی مراکز ترک اعتیاد را صادر کردیم.

رحیمی ادامه داد: مراکز ترک اعتیاد اقامت‌گاه اجباری قلعه شور در بهمن‌ماه با ظرفیت 300 معتاد تاسیس شد که علاوه بر درمان حمایت اجباری را هم برعهده دارد.

وی افزود: در این مراکز بیماران از سنین 17 تا 65 سال، افراد بی‌خانمان، معتادان تزریقی و نیز افراد آسیب ‌دیده از نظر جسمی و روانی نگه‌داری می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول