اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی:

کلید پیش‌گیری از اعتیاد فرزندان در دست خانواده‌ها است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی گفت: خانواده پویا و پذیرا شاه‌کلید موفقیت نظام برای پیشگیری از اعتیاد هستند و برای این موضوع باید به خانواده‌ها در راستای به‌سازی امور کمک کرد.

کلید پیش‌گیری از اعتیاد فرزندان در دست خانواده‌ها است

هادی طالبیان ظهر امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی فارس در مشهد، اظهار کرد: به جز افرادی که در خانواده آنها اعتیاد به صورت یک بیماری رسوبی درآمده است کارکرد هویتی و تربیتی خانواده برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر بسیار موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر از همان بدو تولد فرد، برای آن برنامه مناسب به منظور ارتقای شخصیت پایه‌ریزی شود و در یک برنامه‌ریزی درست در نظام خانواده به تمام نیازهای فرد پاسخ داده شود، ریزش تربیتی و گرایش جوانان ما به مواد مخدر بسیار کم خواهد بود.

مشاور استاندار خراسان‌رضوی در امور جوانان با تاکید به اینکه به‌سازی در امور خانواده اساسی‌ترین اقدامی است که می‌تواند بیشتر آسیب‌ها را ریشه‌کن کند، ادامه داد: باید برای این موضوع دست به کار شویم تا آفت‌هایی از نوع اعتیاد بسیار کم‌رنگ شود تا در نهایت نابود و بی‌رنگ شود.

طالبیان با اشاره به اینکه سه عامل مهم خانواده، محیط و خود شخص در شکل‌گیری شخصیت فرد دخیل است، اظهار کرد: در میان عوامل اجتماعی گروه هم‌سالان یکی از عوامل جدی است که با فراگیر شدن تصحیح نظام خانواده‌ها این معضل خود به خود حل می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عوامل اجتماعی که سبب به وجود آمدن این‌گونه آسیب‌ها در جامعه ما می‌شود ضعف در ساختار آموزشی ما است.

وی ادامه داد: نظام آموزشی ما چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی نمی‌تواند آموزش‌های درست در زمینه آسیب‌های مقوله اعتیاد را به جوانان ما منتقل کند تا جوانان دچار این آسیب نشوند.

طالبیان با اشاره با این موضوع که در حال حاضر بیشتر والدین در خانواده‌ها درگیر مسائل جانبی هستند و جوان بیش از پیش تحت تاثیر ساختار آموزشی و رسانه‌های گروهی است، خاطرنشان کرد: صدا و سیما و رسانه‌های گروهی نیز در زمینه انجام اعمال لازم در جهت پیش‌گیری و درمان مقوله اعتیاد نیز می‌توانند نقش بزرگی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه راهکارهایی که تاکنون وجود داشته ‌است تا حدود زیادی ناموفق بوده ‌است، اظهار کرد: یکی از این دلایل این است که آموزش‌ها در زمان مناسب انجام نشده ‌است.

طالبیان با بیان اینکه باید بتوانیم پیام را به طور کامل و صحیح به مخاطب انتقال دهیم، خاطرنشان کرد: مولفه‌ها باید رعایت شود تا گیرنده همان طور که مورد نظر است دریافت کند و یاد بگیرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی ادامه داد: در این راستا اولین کاری که باید صورت بگیرد نیازشناسی است.

مشاور استاندار خراسان‌رضوی در امور جوانان خاطرنشان کرد: بعد از مقوله نیازشناسی باید بررسی شود که کدام یک از روش‌های آموزشی از قبیل ایجاب، سلبی و غیره‌ی مورد آن نیاز، جواب‌گو است.

وی با اشاره به اینکه ما در زمینه‌های مختلف بسیار ضعف داریم، ادامه داد: برخی از این حوزه‌ها که در مسئله اعتیاد مشکل داریم، حوزه‌های فرهنگ، اطلاع‌رسانی، آموزش عمومی، آموزش تخصصی، مشاوره و راهنمایی و مداخله متناسب با نیازهای افراد است.

طالیبان با اشاره به اینکه سپری کردن اوقات فراغت به صورت گروهی فعال عامل مهمی است که می‌تواند از گرایش جوانان به اعتیاد جلوگیری کند، ادامه داد: اگر بتوانیم در این راستا تشکل‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد با رهبری افراد شایسته به وجود بیاوریم، قدم بسیار بزرگی برداشته‌ایم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول