اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان خبر داد

لزوم احداث اردوگاه اجباری ترک اعتیاد در همدان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: عدم احداث اردوگاه اجباری ترک اعتیاد در همدان یکی از ضعف‌های پیش رو بوده که احداث آن یک ضرورت به شمار می‌رود.

لزوم احداث اردوگاه اجباری ترک اعتیاد در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علی‌اکبر فامیل‌کریمی بعد از ظهر امروز در سومین همایش پیشگیری اولیه از اعتیاد استان همدان اظهار داشت: حجم آسیب‌ها در جامعه ما بسیار مهم است تا حدی که 41 درصد معتادان قطعی ما را در استان سنین 15 تا 29 سال به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: این سنین قشر دانش‌آموز و دانشجو هستند که بسیار جای تأسف دارد چرا که این قشر حساس‌ترین قشر در جامعه ما هستند که در آستانه ورود به بازار کار و همچنین تشکیل خانواده دچار چنین معضلی می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان به بحث مواد مخدر در پراکنش جغرافیایی اشاره کرد و گفت: از نظر جغرافیایی جایی را نداریم که سالم باشد همه نقاط ایران درگیر در این مسئله هستند.

وی تصریح کرد: 27 هزار نفر از معتادان قطعی همدان زیر پوشش درمان دارویی هستند و 37 هزار نفر نیز تحت درمان غیر دارویی و تشکل‌های مردم‌نهاد ترک می‌کنند.

فامیل‌کریمی خاطر نشان کرد: استان همدان در کشور به عنوان یک استان مصرف‌کننده در زمینه مواد مخدر معرفی شده است که آمار سنگین زندانیان و همچنین جمع آمار این موضوع را نشان می‌دهد، درد ما درد استان مصرف‌کننده است که در حوزه پیشگیری به دنبال حل آن هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان افزود: یکی از ضعف‌های ما هم در این حوزه این بود که اردوگاه اجباری ترک اعتیاد را احداث نکردیم اما امروز یکی از نیازهای جدی ما در همدان ایجاد اردوگاه اجباری است.

وی یادآور شد: در زمینه پیشگیری بسیاری از مسیرهای ورودی مواد مخدر از جمله مسیر ترانزیتی و مسیر بارانداز را ناامن کردیم تا از ورود مواد به استان جلوگیری کنیم.

فامیل‌کریمی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم کار جدی انجام دهیم ابتدا باید در حوزه پیشگیری فعال باشیم و امیدواریم این همایش نیز مانند سال‌های گذشته خروجی خوبی را به همراه داشته باشد.

وی به خسارت‌های وارده از سوی مواد مخدر اشاره کرد و گفت: خسارت‌ها و چرخش‌ مالی بسیاری بالغ بر یک هزار و 500 تا یک هزار و 600 میلیارد دلار به ما وارد می‌شود که این رقم‌ها بسیار تکان‌دهنده است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان تأکید کرد: ما در حوزه درمان مصونیت کامل را نداریم و در حوزه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین یک حرکت اساسی برای کنترل و پیشگیری از اعتیاد است.

وی در پایان سخنانش گفت: نقشه راه جامعی برای حل این موضوع در نظر گرفتند تا در طی چند مرحله تا سال 1400 بتوانیم این معضل را حل کنیم که سند کشوری آن منتشر شده است.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول