اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

مضرات اعتیاد در سرفصل درسی دانش‌آموزان قرار گیرد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر خواستار گنجانده شدن مضرات مواد مخدر و روانگردان‌ها در سرفصل‌های درسی دانش‌آموزان شد.

مضرات اعتیاد در سرفصل درسی دانش‌آموزان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید سعدالله رئیس‌ساداتی صبح امروز در کارگروه مبارزه با مواد مخدر همزمان با هفته قوه قضائیه در شهرستان کوثر اظهار داشت: کاهش سن گرایش به مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی امری بسیار نگران‌کننده برای جامعه ماست.

وی با بیان اینکه افراد آگاه باید این مضرات را به دانش‌آموزان در همه موارد گوشزد کنند افزود: ضروری است این مضرات در سرفصل درسی دانش‌آموزان گنجانده شده و این قشر معصوم بیشتر با عواقب و خطرات آن آشنایی پیدا کنند.

فرماندار شهرستان کوثر با بیان اینکه سند و نقشه راه پیشگیری از مواد مخدر شهرستان کوثر تدوین می‌شود تصریح کرد: در این برنامه پنج ساله ضمن شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه خوبی در نظر گرفته شده است.

رئیس‌ساداتی گفت: انتظار والدین از پیشرفت تحصیلی، نزدیکی عاطفی اعضای خانواده در زمینه منع مصرف سیگار، حمایت عاطفی والدین از فرزندان و نظارت و کنترل روابط فرزندان در جامعه از عوامل محافظت‌کننده نوجوانان و جوانان در مقابل گرایش به مواد مخدر است.

وی بیان داشت: گروه همسالان گزینش شده، محیط اجتماعی و مدرسه سالم و هوشیاری والدین از دیگر عوامل پیشگیری گرایش فرزندان به مصرف مواد مخدر است.

این مسئول با اشاره به اینکه میانگین سن استفاده از مواد مخدر صنعتی روند کاهشی دارد بر لزوم توجه ویژه به کار فرهنگی، استفاده از چهره‌های شاخص علمی، ورزشی و سیاسی در ترویج مضرات مواد روان‌گردان تاکید کرد.

فرماندار شهرستان کوثر افزود: آگاه‌سازی خانواده‌ها و فرزندان آنها از طریق رسانه‌ها از عواقب مصرف مواد مخدر از دیگر عوامل بازدارنده این پدیده مخرب برای جامعه امروز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس‌ساداتی در پایان سخنان خود اظهار داشت: جلوگیری جدی مسئولان از توزیع مواد مخدر، مبارزه با فعالیت سوداگران مرگ و تلاش برای درمان معتادان به مواد مخدر از وظایف مسئولان برای کاستن از این آسیب اجتماعی است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول