اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل خبر داد

راه‌اندازی 66 مرکز متادون و خط مشاوره اعتیاد در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 66 مرکز ام.ام.تی (متادون‌درمانی) راه‌اندازی شده تا بحث درمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر جدی گرفته شود.

راه‌اندازی 66 مرکز متادون و خط مشاوره اعتیاد در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، الله‌شکر فخیمی صبح امروز در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مسئولان سنم‌ها در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در استان اردبیل چهار کمپ ترک اعتیاد با مجوز فعالیت می‌کند و برای ایجاد هشت کمپ جدید نیز مجوز لازم صادر شده است.

وی از راه‌اندازی خط رایگان مشاوره ترک و درمان اعتیاد خبر داد و افزود: متقاضیان در حوزه می‌توانند با شماره تلفن 09628 تماس گرفته و به صورت 24 ساعته از مشاوره‌های درمانی و معالجات در این زمینه استفاده کنند.

این مسئول در ادامه از بهبود 2 هزار نفر معتاد و افراد درگیر با معضل مواد مخدر خبر داد و گفت: این تعداد افراد در استان اردبیل با بهره‌گیری از مشاوره‌ها و خدمات درمانی بهبود یافته‌اند که این حرکت نشان می‌دهد نباید نسبت به کارآمدی حوزه درمان بی‌اعتنا بود.

فخیمی بیان کرد: در این حوزه موفق شدیم حتی افراد معتاد در 10 سال و بالاتر از آن را که آلوده به مواد مخدر بودند به ترک اعتیاد وادار کنیم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل اضافه کرد: راه‌اندازی 66 مرکز ام.ام.تی نیز در این زمینه بوده است که با در اختیار گذاشتن شربت و قرص مورد نیاز افراد را وادار به ترک اعتیاد می‌کردند.

این مسئول بیان داشت: از مهرماه امسال با توجه به قاچاقی که در عرضه و فروش قرص وجود داشت شربت متادون که همان شربت تریاک است در اختیار معتادان خود معرف قرار می‌گیرد تا از این طریق اقدامات و پیشگیری‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه به غیر از افرادی که تظاهر به اعتیاد می‌کنند دیگر معتادان خود معرف یا دیگر معرف مجرم شناخته نمی‌شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه از سال 89 قانون برخورد با معتادان تغییر یافته و محوریت آن درمان است ما افراد معتاد را مجرم نمی‌دانیم بلکه با هدایت آنها به کمپ‌ها و مراکز درمانی سعی داریم به ترک اعتیاد و مداوای آنها کمک کنیم.

* رودربایستی‌ها باید در حوزه اعتیاد کنار گذاشته شود

این مسئول با یادآوری اینکه دیگر زمان پنهان‌کاری و رودربایستی در این موضوع نیست افزود: دامنه اعتیاد امروز بسیار جدی و خطرناک است به طوری که از عوارض این پدیده زشت ایدز و هپاتیت را می‌توان نام برد به طوری که عده‌ای با در دست داشتن آمپول‌های خطرناک در این زمینه سلامت انسان‌ها را با تهدید جدی در معرض خطر قرار داده‌اند به گونه‌ای که بسیاری از خانواده‌ها نگران فرزندانشان هستند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول