اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن پیشگیری از اعتیاد اردبیل:

سمن‌ها بازوان توانای پیشگیری از اعتیاد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن پیشگیری از اعتیاد اردبیل گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد باید به عنوان بازوان توانمند مجموعه‌های دولتی در مقابله و پیشگیری از اعتیاد با عنوان طاعون غرب عمل کنند.

سمن‌ها بازوان توانای پیشگیری از اعتیاد هستند

مینا میرقاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: رسالت پیشگیری اولیه از اعتیاد، اطلاع‌رسانی از عواقب مواد مخدر است که این اطلاع‌رسانی باید در قالب‌های مختلف آموزشی و کارگاهی صورت گیرد.

وی بیان داشت: پیشگیری اولیه از اعتیاد در پی معرفی و شناساندن راه‌های خطری است که جوانان و نوجوانان بر اثر غفلت به آن گرفتار می‌شوند.

میرقاسمی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر و مقابله با عواقب آن باید به عنوان یک وظیفه همگانی در دستور کار جامعه قرار گیرد، افزود: آگاه‌سازی و مقابله با عوامل خطرزای اعتیاد مهمترین فعالیت است که توسط فعالان حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد انجام می‌گیرد که این فعالیت‌ها باید با یاری مسئولان استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد برای بسیاری از مردم در جامعه شناخته شده نیست، تصریح کرد: گسترش فعالیت فرهنگی و اجتماعی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های مختلف برای گروه‌های سنی افراد مختلف در جامعه می‌تواند در معرفی این حوزه موثر واقع شود.

مدیرعامل انجمن پیشگیری از اعتیاد اردبیل فعالیت‌های انجام شده در بخش پیشگیری اولیه از اعتیاد را در اردبیل یادآور شد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در محیط های مختلف کاری و محلات سبب می‌شود تا همه مردم با عواقب این افیون غرب آشنا شده و از گرایش به آن اجتناب ورزند.

میرقاسمی ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های مختلف در روستاها و محلات شهر اردبیل با هدف معرفی آسیب‌های مواد مخدر از دیگر فعالیت‌هایی است که توسط انجمن‌ها و سمن‌های غیر دولتی پیشگیری اولیه از اعتیاد همچون انجمن فتوح اردبیل صورت می‌‌گیرد.

وی با تاکید بر همکاری مسئولان استانی در راستای حمایت از انجمن‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد، اظهار داشت: حمایت‌های مسئولان استانی می‌تواند فضا را برای فعالیت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد حوزه مبارزه با مواد مخدر فراهم کند.

مدیرعامل انجمن پیشگیری از اعتیاد اردبیل در پایان سخنان خود با دعوت از عموم نخبگان و تحصیل‌کردگان استان برای عضویت در تشکل‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر، ابراز داشت: این حوزه نیازمند همکاری و مشارکت قشر فرهیخته جامعه است که با اطلاع‌رسانی به موقع، از گرفتاری جوانان در دام اعتیاد پیشگیری می‌‌کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول