اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد

فعالیت 61 مرکز ترک اعتیاد در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فعالیت 61 مرکز دولتی و خصوصی ترک اعتیاد در این استان خبر داد.

فعالیت 61 مرکز ترک اعتیاد در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کردستان با اصحاب رسانه در سنندج، اظهار کرد: در حال حاضر 11 مرکز دولتی، 6 مرکز سازمان‌های مردم‌نهاد، 5 مرکز در سطح دانشگاه و 50 مرکز خصوصی به منظور مقابله با اعتیاد در سطح استان فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، 11 واحد از مراکز ترک اعتیاد این استان با مجوز بهزیستی و 39 واحد با مجوز دانشگاه علوم پزشکی در استان فعال بوده و 7 هزار و 640 نفر معتاد را زیرپوشش خدمات خود قرار داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه سلامت جسمی، روانی و روحی افراد جامعه به عوامل و مباحث مختلفی بستگی دارد، گفت: وزارت بهداشت تنها متولی 25 درصد از تامین سلامت اجتماعی بوده و مابقی آن به حوزه‌های دیگر مربوط می‌شود.

قدیمی همچنین تصریح کرد: بیش از 50 درصد از رفاه و سلامت افراد جامعه به عوامل مختلف اجتماعی بستگی دارد و به منظور حفظ و ارتقا سلامت روحی و جسمی افراد جامعه همه سازمان‌ها، نهادها و عموم مردم به نوعی دارای وظایف متعددی هستند.

وی از اعتیاد به‌عنوان پدیده‌ای پیچیده و مخل سلامت و امنیت اجتماعی نام برد و گفت: اعتیاد از جمله عواملی است که سلامت اجتماعی را در جنبه‌های مختلف مورد تهدید قرار می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: اعتیاد در بخش‌های مختلف سلامت اجتماعی را مورد مخاطره قرار می‌دهد و مقابله با آن نیز نیازمند هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌ها و مشارکت جدی مردم است.

قدیمی به بیان گزارشی از عملکرد کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان پرداخت و افزود: حضور فعال کمیته درمان در تمامی جلسات شورا، نظارت دقیق بر عملکرد مراکز و ارائه آموزش‌های مختلف از جمله فعالیت‌های این کمیته در سطح استان بوده است.

به گفته وی، با افزایش تعداد مراکز مراقبت و درمان معتادان در سطح استان به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران براساس بخشنامه ابلاغیه وزارت بهداشت، پذیرش معتادان براساس استاندارد صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: براساس این ابلاغیه پذیرش 100 بیمار در دو شیفت کاری تعریف شده که در حال حاضر در استان کردستان در هر مرکز میانگین 125 نفر نگهداری می‌شود.

قدیمی استفاده از شربت متادون در این مراکز را از دیگر برنامه‌ها و کارهای انجام شده در طول سال‌جاری عنوان کرد و افزود: به همین منظور تمامی مراکز موظف به مصرف شربت متادون و یا شربت تریاک به‌جای قرص متادون شده‌اند.

وی از آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان به منظور ارائه خدمات در مرکز نگهداری معتادان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد راه‌اندازی این مراکز ضمن بازگشت دوباره معتادان به زندگی، زمینه ارتقا بیش از پیش سلامت اجتماعی را فراهم کند.

وی در پایان از آموزش و فرهنگ‌سازی به‌عنوان دو موضوع مهم در زمینه پیشگیری و مقابله با اعتیاد نام برد و افزود: افزایش توانایی و مهارت‌های زندگی در بین افراد جامعه به‌ویژه قشر جوان مهم‌ترین مولفه در مقابله با اعتیاد است.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول