اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

مشارکت عمومی اصل مهم در ریشه‌کنی اعتیاد است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل مشارکت عمومی و مراقبت خانواده‌ها را یک اصل مهم در مقابله با تهدید مواد مخدر اعلام کرد.

مشارکت عمومی اصل مهم در ریشه‌کنی اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل اظهار داشت: اعتیاد، خانواده‌ها و جوانان را از درون تهی ساخته و به عنوان یک ابزار شیطانی افکار جوانان را به سلطه درمی‌آورد.

وی افزود: دشمن با هدف بی‌هویت ساختن و پوچ کردن اعتقادات و باورهای دینی خانواده‌ها وارد عمل شده و هدف استکبار از شیوع انواع مواد مخدر از هم گسستن جامعه اسلامی است.

فرماندار اردبیل تلاش نظام مستکبر را برای تسلط بر کشورهای در حال توسعه، جنگ در قالب رفتارهای ضد فرهنگی و به شکل مبارزه نرم اعلام کرد و ابراز داشت: ریشه غیرت، معرفت، تعهد و خلاقیت به واسطه بی‌‌هویت کردن جوانان ماهیت خود را از دست داده و در قبال آن مضرات سوء اخلاقی و اثرات ضد ارزشی به عنوان بلای خانمانسوز و در اشکال جذاب، هنرمندانه و جوان‌پسند تحویل جامعه می‌شود.

اکبری افزایش 50 درصدی دستگیری‌ها و رشد 143 درصدی کشفیات مواد مخدر را هشداری به خانواده‌ها و والدین جوانان دانست و گفت: در سال گذشته بیش از 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و در همین رابطه بیش از 300 نفر دستگیر شدند.

وی با تقدیر از نیروی انتظامی در مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ خاطرنشان کرد: تلاش سودجویان در وارد شدن به حریم امن اجتماعی و اعمال فرصت‌‌طلبان در آلوده ساختن جامعه نباید مورد غفلت قرار گیرد چراکه دشمن در صدد است با منحرف کردن جوانان به عنوان سرمایه‌های آینده‌ساز جامعه را با خطر جدی بی‌‌هویتی مواجه کند.

فرماندار اردبیل اعتیاد را زنگ خطری برای همه خانواده‌ها اعلام کرد و افزود: اگر مشارکت عمومی و مراقبت خانواده‌ها به عنوان یک اصل مهم در تهدید سلامت اجتماعی جدی گرفته نشود و آحاد مردم در مقابله با این بلای خانمانسوز ایفای نقش نکنند ناهنجاریی‌های بعدی اجتماعی از جمله سرقت، بداخلاقی‌های اجتماعی، نافرمانی‌های مدنی و آسیب‌‌های خانوادگی جامعه را نشانه خواهد گرفت.

اکبری ورود نخبگان، شخصیت‌های ذی‌نفوذ و روشنفکران جامعه را در مقابله با این امر موثر عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه‌های تبلیغی، برپایی نمایشگاه‌های عبرت و آگاه‌‌سازی جامعه از آثار و بلایای ویرانگر به جامانده از این پدیده نامبارک می‌تواند در هوشیاری جوانان و اطلاعات عمومی خانواده‌ها موثر واقع شود.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول