اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی:

احتمال بازگشت زندانیان آزاد شده تحت حمایت بسیار کم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی گفت: با توجه به مراقبت و حمایت‌هایی که از زندانیان آزاد شده صورت می‌گیرد احتمال بازگشت افراد تحت حمایت به زندان بسیار کم است.

احتمال بازگشت زندانیان آزاد شده تحت حمایت بسیار کم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباسعلی عرب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زندانیان آموزش دیده بعد از آزادی، توسط مرکز مراقبت مورد حمایت مالی و اعتباری قرار می‌گیرند و می‌توانند برای خودشان شغل ایجاد کنند اظهار داشت: در حال حاضر 200 مددجوی آزاد شده استان مورد حمایت‌های مرکز مراقبت پس از خروج زندانیان قرار دارند.

وی افزود: میانگین ایجاد اشتغال برای مددجویان زندانی در ندامتگاه‌های استان ماهانه 535 فرصت شغلی است که امسال برنامه‌های متنوعی برای افزایش اشتغال زندانیان در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: اداره کل زندان‌های استان مرکزی جزء دستگاه‌های برتر در امر فرهنگی بوده و در راستا ارتقای فرهنگی در سال گذشته حدود 11 هزار و 500 جلد کتاب به کتابخانه‌های زندان اضافه کرده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی با اشاره به اینکه حدود 30 درصد زندانیان استان را مرتکبین به جرایم مواد مخدر تشکیل می‌دهند افزود: بعد از جرایم مواد مخدر، بیشترین اعمال مجرمانه مددجویان سرقت و اقدام علیه اشخاص و افراد است.

عرب با بیان اینکه حدود 4 هزار و 300 زندانی در ندامتگاه‌های استان مرکزی هستند خاطر نشان ساخت: با اقدامات کمیته زندانیان تحت قرار و کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم استان مرکزی و سیاست جایگزینی مجازات‌های غیر حبس در دو ماهه اول سال جاری 30 درصد ورودی به ندامتگاه‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه حدود 2.5 درصد از مددجویان زندان‌های استان مرکزی را زنان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: کانون اصلاح و تربیت دختران استان، دومین کانونی است که بعد از تهران و با مدیریت بانوان افتتاح شد که از نظر استانداردهای فضای فیزیکی و خدمات در کشور کم‌نظیر است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی گفت: در سال جاری ستاد دیه استان مرکزی توانست آزادی 123 زندانی جرایم غیر عمد استان را با پرداخت 22 میلیارد ریال و رضایت گرفتن به میزان 73 میلیارد ریال فراهم کند که امیدواریم خیران با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان در آزادی زندانیان غیرعمد مشارکت جویند.

عرب با اشاره به اینکه نهالستان ندامتگاه اراک با وسعت 20 هکتار بزرگترین تولیدکننده نهال کشور به شمار می‌رود تصریح کرد: در سال گذشته 2 میلیارد ریال درآمد نهالستان بوده و امسال نیز تولید یک میلیون و 200 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر هدفگذاری شده است.

وی میانگین اشتغال ایجاد شده برای زندانیان استان را 535 نفر در ماه عنوان کرد و گفت: مددجویان شاغل زندان‌های استان در بخش کشاورزی، صنعت، عمران و صنایع دستی فعالیت دارند و مستقیما وارد بازار کار شده و حقوق دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول