اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

رشد 64 درصدی درآمد انجمن حمایت از زندانیان نیشابور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان نیشابور گفت: درآمدهای انجمن سال 90 نسبت به سال 89 ، 64 درصد رشد داشته است که سبب شد زندانیانی با سابقه 11 سال زندانی در سال گذشته آزاد شوند.

رشد 64 درصدی درآمد انجمن حمایت از زندانیان نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، احمد همت‌آبادی ظهر امروز در مراسم گزارش کار این انجمن در تالار اجتماعات شهید عابد فرمانداری نیشابور اظهار کرد: بالغ بر 3 میلیارد و 200 میلیون تومان دیه 133 نفر زندانی آزاد شده بود، که البته با خواهش اعضای انجمن شاکیان از این مبلغ مقدار یک میلیارد و 800 میلیون تومان را بخشیدند.

وی با اشاره به آزادی 10 نفر راننده توسط انجمن با بیش از 356 میلیون تومان بدهی بیمه، اضافه کرد: 164 میلیون تومان از خیّران جذب و برای بچه‌های بزه‌ دیده حساب بانکی باز شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان نیشابور با بیان اینکه این انجمن مقام اول فعالیت‌های شهرستان‌های خراسان‌رضوی را کسب کرده‌ است، اظهار امیدواری کرد: احداث ساختمان جدید انجمن به مساحت 400 مترمربع در زمین اهدایی شورای اسلامی شهر و شهرداری نیشابور با کمک خیّران آغاز شود.

همت‌آبادی با بیان اینکه چشمان گریان خانواده‌های آسیب دیده در انتظار حمایت خیّران است، تصریح کرد: چه کسی می‌خواهد گل لبخند را بر لبان غم‌دیده بنشاند.

هم‌چنین معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار نیشابور گفت: انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان موفق شد در سال گذشته 133 نفر از زندانیان غیر عمد را آزاد کند.

ابراهیم جدکاره افزود: از هزار و 500 نفر زندانی شهرستان حدود هفت درصد آنها زندانیان غیر عمد است.

وی با اشاره به تاریخچه‌ای از انجمن حمایت از زندانیان که مجموعه‌ای غیرانتفاعی است و با کمک‌های مردمی اداره می‌شود، تأکید کرد: این انجمن فعالیت‌های چشم‌گیر و ملموسی در حمایت از زندانیان غیر عمد داشته است.

بازرس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان نیشابور با بیان اینکه زندانی ضمن آنکه دچار گرفتاری و مشکلات و فشارهای روحی هستند و خانواده هم دچار مشکل می‌شوند، تصریح کرد: واقعاً خانواده‌ها مقصر نیستند و باید از سوی خیّران حمایت شوند.

جدکاره تصریح کرد: اگر دغدغه حمایت از این خانواده‌ها را نداشته باشیم، مطمئن باشید سرریز مشکلات این خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی دیده می‌شود.

هم‌چنین رئیس بنیاد تعاون زندان نیشابور گفت: برای درآمدزایی انجمن، اماکن داخل و بیرون زندان را در اختیار انجمن حمایت از زندانیان نیشابور قرار داده‌ا‌یم.

حمید محروقی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس افزود: فروشگاه داخلی، واحدهای آرایشگاه، خیاطی، مکاتبات، اغذیه و کافی‌شاپ راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در ماه جاری سالنی به مساحت 7 هزار مترمربع برای پرورش شترمرغ‌، طیور و دام در اختیار زندانیان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: از مددجویان خدماتی در کارهایی از قبیل آشپزخانه، نانوایی، دامپروری و کشاورزی استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: 20 میلیون تومان کارت هدیه 200 هزار تومانی در اختیار زندانیان قرار گرفته است.

در ادامه بازرس مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان نیشابور گفت: این انجمن می‌طلبد که دفتر مشاوره راهنمایی و یک ساختمان مستقل داشته باشد.

حسن شاملی افزود: در بحث درآمدی 68.56 درصد رشد داشته‌ایم و در کنار آن در مناسبت‌های مختلف خانواده‌ها را کمک می‌کنیم که در سال گذشته این حمایت 33 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: هنوز تا مرحله ایده‌آل و کمال مطلوب، فاصله بسیار داریم و نیازمند کمک خیّران هستیم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول