اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان‌غربی خبر داد

آزادی 568 نفر از زندانیان آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان‌غربی از آزادی 568 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان در سال گذشته خبر داد.

آزادی 568 نفر از زندانیان آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جبار باقری عصر امروز در جمع خیران آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مجموع بدهی زندانیان آزاد شده حدود 200 میلیارد ریال بود.

وی افزود: از مجموع افراد آزاد شده 170 نفر محکوم به دیه بودند که بر اثر تصادفات رانندگی راهی زندان شده بودند و 398 نفر نیز مربوط به جرایمی مانند چک، مهریه، نفقه و رسیدهای غیر از کلاهبرداری بوده است.

به گفته این مسئول 37 درصد از زندانیان غیرعمد ندامتگاه‌های استان با گذشت شاکیان آزاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کاهش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تاثیر دارد، همت خیران را در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد ضروری دانست و از همه خیران و نیکوکاران این شهرستان خواست تا به کمک این قشر بشتابند و از اجر اخروی و دنیوی بهره‌مند شوند.

این مسئول گفت: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و فراهم‌کردن زمینه بازگشت آنها به خانواده کمک به تامین سلامتی اجتماعی جامعه است.

باقری با بیان اینکه خیران به دلیل برخوردار بودن از روحیه اسلامی و اجتماعی کمک‌های خود را بدون منت در اختیار افراد نیازمند می‌گذارند که این حرکت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، اظهار داشت: خیران استانی در طول سال جاری با فرهنگ‌سازی افزایش یافته و زندانیان بیشتری آزاد شوند.

وی ادامه داد: رسالت ستاد دیه کمک به افرادی است که ناخواسته وارد زندان می‌شوند و ضروری است برای کمک به آزادی این افراد آحاد جامعه از جمله ریش سفیدان و خیران در کنار دولت اقدام به انجام این عمل خیر کنند.

باقری خاطرنشان کرد: زندانیان مالی جرایم غیرعمد چه بسا انسان‌های بسیار شریفی هستند که با توجه به عدم توانایی مالی دچار مشکلاتی شده‌اند و بر همه مسلمانان و کسانی که از توان مالی بیشتری برخوردارند فرض است به یاری آنها بشتابند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول